وزیران دفاع و خارجه آمریکا به بروکسل سفر می‌کنند

آنتونی بلینکن و لوید آستین، در بروکسل با متحدان آمریکا در سازمان ناتو ملاقات می‌کنند

لوید آستین (چپ)، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا و  آنتونی بلینکن (راست)، وزیر خارجه آمریکا-  Kiyoshi Ota / POOL / AFP

وزارت خارجه ایالات متحده، اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در روزهای ۱۳ تا ۱۵ آوریل (۲۴ تا ۲۶ فروردین) خبر داده است.

آقای بلینکن قرار است در این سفر، همراه با لوید آستین، وزیر دفاع دولت جو بایدن، با متحدان و شرکای آمریکا در ناتو ملاقات و مذاکره کند.

وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام این خبر، گفت که بلینکن از این فرصت برای تأکید دوباره بر تعهد آمریکا به اتحاد «دو سوی آتلانتیک»‌ میان آمریکا و اروپا، به عنوان «شراکتی مهم برای دستیابی به اهداف مشترک»‌ تاکید خواهد کرد.

بلینکن در سفر به مقر اتحادیه اروپا، همچنین قرار است ملاقات‌هایی دوجانبه با همتایان اروپایی خود داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع ناشناس، گفته بود که آنتونی بلینکن برای مذاکره درباره ایران، افغانستان و فعالیت‌های روسیه در اوکراین، به بروکسل سفر خواهد کرد.

دیدار لوید آستین، وزیر خارجه آمریکا از مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در بلژیک از قبل مقرر شده بود. پنتاگون هفته پیش گفت که آستین قرار است به اسرائیل، آلمان، و برتیانیا نیز سفر کند. 

سفر دو عضو بلندپایه دولت رییس‌جمهور بایدن به بروکسل، همزمان است با افزایش تنش‌ها بر سر فعالیت‌های روسیه در نزدیکی مرز شرقی اوکراین. آمریکا می‌گوید از سال ۲۰۱۴ به این سو، زمانی که روسیه کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد، روسیه اکنون بیشترین شمار سربازان خود را در این مرز مستقر کرده است.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، اوکراین را به انجام «فعالیت‌های تحریک‌آمیز خطرناک»‌ در منطقه دونباس شرقی متهم کرده است.

ترکیه، که عضو ناتو است، روز جمعه گفته بود که آمریکا قرار است دو ناو جنگی خود را از ۱۴ تا ۱۵ آوریل به دریای سیاه اعزام کند.

آنتونی بلینکن، اولین بار در ماه مارس برای دیدا و مذاکره با کشورهای عضو ناتو به اتحادیه اروپا سفر کرده بود.