تاکید بر آتش‌بس دائم در گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با اشرف غنی

در این گفت‌وگو امرالله صالح و حمدالله محب حضور داشتند، اما وزیران دفاع و خارجه غایب بودند

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با اشرف غنی، رئيس جمهور کشور گفت‌وگوی تلفنی انجام داد و بر آتش‌بس دايم تاکید کرد - ارگ

ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در گفت‌وگویی تلفنی با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، بر حمایت از نیروهای امنیتی افغان و برقراری آتش‌بس دائم تاکید کرده است.

این نخستین تماس تلفنی ژنرال آستین با رئیس‌جمهوری افغانستان از زمان ریاست وی بر پنتاگون است.

ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان با صدور بیانیه خبری اعلام کرد: «در این مکالمه تلفنی، هر دو طرف در مورد روابط میان دو کشور و تحولات اخیر در روند صلح افغانستان، بحث و تبادل‌نظر نمودند.»

در این گفت‌وگوی تلفنی، دو طرف همچنین از افزایش خشونت‌ها و ترورهای هدفمند ابراز نگرانی و آن‌ها را محکوم کردند.

بنا بر اعلام ارگ، وزیر دفاع آمریکا با ستایش از قربانیان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گفته است که حکومت جدید آمریکا از صلح پایداری که به نفع افغان‌ها باشد و آتش‌بس دایمی در نتیجه آن به‌دست آید، حمایت می‌کند.

پیش‌تر نیز آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با اشرف غنی، بر برقراری آتش‌بس جامع و پایدار تاکید کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت جدید آمریکا بازنگری توافق‌نامه صلح دوحه بین طالبان و آمریکا را آغاز کرده است، اما نشانه‌هایی به چشم می‌خورد که آمریکا درباره این پیمان صلح ملاحظاتی دارد و بر قطع رابطه طالبان با القاعده، کاهش خشونت و انجام مذاکرات صلح معنادار با دولت افغانستان اصرار خواهد کرد.

انتظار می‌رود سیاست جو بایدن در قبال افغانستان به زودی اعلام شود. او تاکنون با رئیس‌جمهوری افغانستان گفت‌وگو نکرده است.

در گفت‌وگوی تلفنی ژنرال آستین با اشرف غنی، امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد وضعیت عمومی امنیتی این کشور و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، در مورد اصلاحات در بخش امنیتی و دفاعی، اطلاعاتی ارائه کردند.

لوید آستین، پیش‌تر در تماس تلفنی با بن والاس، همتای بریتانیایی‌ خود، درباره جنگ افغانستان گفت‌وگو کرده‌ بود. آقای آستین بر اهمیت روابط ویژه آمریکا و بریتانیا تاکید کرده و درباره نگرانی‌های مشترک امنیتی دو کشور و ماموریت‌های آنان در عراق و افغانستان سخن گفته‌ بود.

بیشتر از جهان