پلیس وجود دست‌نوشته خودکشی آزاده نامداری را تکذیب کرد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌گوید درباره علت مرگ باید منتظر نتیجه سم‌شناسی باشیم که هنوز اعلام نشده است

علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت دست‌نوشته‌ای از آزاده نامداری، مجری پیشین صداوسیما، که در آن به قصد خودکشی اشاره شده باشد، به‌دست نیامده است. او همچنین گفت که درباره علت مرگ باید منتظر نتیجه سم‌شناسی باشیم که هنوز اعلام نشده است.

روز شنبه، هفتم فروردین‌ماه، رسانه‌ها از کشف پیکر بی‌جان آزاده نامداری در منطقه سعادت‌آباد در غرب تهران خبر دادند. یک روز بعد، محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، با اشاره به «دست‌نوشته‌های مکشوفه متعلق به متوفی که خطاب آن به دخترش بوده و نوعی وصیت و خداحافظی با دخترش بوده» و «داروهای موجود در صحنه که مورد استفاده مرحوم بوده»، احتمال «خودکشی ازطریق مصرف داروهای اعصاب و روان» را درمورد این پرونده مطرح کرد.  او گفته بود که بررسی اولیه پزشکی قانونی از «وجود داروی قوی ضدافسردگی در آزمایش سم‌شناسی متوفی» خبر می‌دهد، اما قطعیت موضوع منوط به نظر تکمیلی پزشکی قانونی است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ روز پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین‌ماه، در بخشی از نشست خبری خود و همچنین در حاشیه نشست، درباره پرونده مرگ آزاده نامداری توضیحاتی ارائه کرد و گفت درمورد  علت مرگ باید منتظر نتیجه سم‌شناسی باشیم که هنوز اعلام نشده است.

او افزود که براساس نظر کارشناسی پلیس، «هیچ اثری از ورود به اجبار به منزل، آثار ضرب‌وشتم بدنی و هیچ آثار دیگری مبنی‌بر اجبار یا سرقت» دیده نشده و در بررسی‌های اولیه پزشکی قانونی نیز هیچ اثری مبنی بر قتل و کشتن او به‌دست نیامده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته لطفی، در گذشته نیز «هیچ پرونده‌ای درخصوص خودکشی ناموفق درباره خانم نامداری» در پلیس آگاهی ثبت نشده و براساس بررسی‌های پلیس و گفته‌های خانواده، هیچ تهدید و مزاحمتی در کار نبوده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت درمورد دست‌نوشته‌هایی که در ‌صحنه به‌دست آمده و پیش‌تر در رسانه‌ها مطرح شده بود، گفت: «دست‌نوشته‌هایی در منزل وجود داشت، اما اینکه مضمون دست‌نوشته مرتبط با ‌این‌ جمله باشد‌ که «بخواهم به زندگی‌ام خاتمه دهم» موجود نبوده است و پلیس در بررسی‌های خود به چنین دست‌نوشته‌ای دست نیافت.»

لطفی در مورد توئیتی که چندساعت قبل از اعلام خبر فوت نامداری منتشر شده بود، نیز گفت: «تمام تحقیقات ما با دستور مقام قضایی انجام می‌شود و اگر در این مورد نیز دستور بدهند، ما بررسی خواهیم کرد. اما می‌توان گفت که ما تمام بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم.»

چند ساعت پیش از اعلام خبر درگذشت آزاده نامداری یک کاربر توئیتر، در توئیتی به او هشدار داده بود که از خانه خارج نشود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت درنهایت اعلام کرد که «خانواده‌ نامداری از کسی شاکی نبودند‌» و‌ در یافته‌های علمی و جنایی هیچ موردی مبنی‌بر سرقت و جنایت در این پرونده وجود نداشته است.