قطعه‌‌ای از موشک اسپیس‌اکس در واشینگتن افتاد

در روز ۲۵ مارس، پرتوی درخشنده و نورانی، آسمان واشینگتن و اورگان را روشن کرد

اسپیس‌اکس این موشک را به منظور انتقال انسان و محموله‌ها به مدار زمین و فراتر از آن طراحی کرده است - BRUCE WEAVER / AFP

یک قطعه از بقایای پرتاب موشک اسپیس‌اکس بر روی مزرعه‌ای در ایالت واشینگتن سقوط و گودالی نزدیک به ۱۰سانتی متر در زمین ایجاد کرده است. دفتر کلانتری گرانت کانتی می‌گوید که اسپیس‌اکس هفته گذشته یک مخزن تحت فشار با پوشش کامپوزیتی یک موشک بازیابی شده فالکون ۹ را که در یک ملک خصوصی در جنوب غربی گرانت کانتی پیدا شده بود، از آنجا برداشته و تحویل گرفته است. این بیانیه می‌گوید که این شیء احتمالا به مرحله دوم موشک فالکون ۹ تعلق دارد که در روز چهارم مارس از پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شده بود.

کایل فورمن سخنگوی کلانتری این منطقه می گوید که برداشت او این است که این محفظه تقریبا ۱۵۰ سانتی متری برای ذخیره هلیوم استفاده می‌شود. بر اساس گزارش آسوشیتد پرس او تایید کرد که هیچ‌کس آسیب ندیده است.

آقای فورمن می‌گوید مزرعه‌داری که گمان کرده بود این بقایا از پرتاب موشک ناشی شده‌اند با دفتر کلانتری تماس گرفت. او می‌گوید اسپیس‌اکس تایید کرده که این قطعه، بخشی از موشک بوده و این بقایا را از آنجا برداشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز ۲۵ مارس، پرتوی درخشنده و نورانی، آسمان واشنگتن و اورگان را روشن کرد. در حالی که در ابتدا تصور می‌شد که بارشی شهابی رخ داده، اداره ملی هواشناسی در سیاتل در گزارش غیررسمی اعلام کرد که این قطعات روشن، "بقایای مرحله دوم موشک  فالکون ۹ بوده‌اند که مرحله سوختن در زمان از مدار خارج شدن را با موفقیت به سرانجام نرسانده‌اند."

جاناتان مکدوئل، ستاره‌شناس از مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونین می‌گوید آن‌چیزی که مردم در ۲۵ مارس دیدند، بخشی از موشک  فالکون ۹ اسپیس ‌اکس بوده که اوایل ماه مارس پرتاب شده بود. او می‌گوید "این بقایا با گذشت ۲۲ روز دوباره به اتمسفر زمین در مدار وارد شدند."

آقای فورمن می‌گوید هیچ گزارشی مبنی بر خسارت در ۲۵ مارس وجود نداشته است و هیچ گزارش دیگری هم مبنی بر وجود چنین قطعاتی ثبت نشده است. فالکون ۹ یک موشک با قابلیت استفاده مجدد است. بر اساس اعلام وبسایت این شرکت، اسپیس‌اکس این موشک دو مرحله‌ای را به منظور انتقال انسان و محموله‌ها به مدار زمین و فراتر از آن طراحی کرده است. تا کنون ۱۱۱ پرتاب فالکون ۹ و ۷۱ فرود انجام شده است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی