اسپیس‌اکس برای سفر بین زمین، ماه و مریخ بندر فضایی می‌سازد

ساخت فضاپیمای استارشیپ که روزی انسان را به اطراف منظومه شمسی خواهد برد، بالاترین اولویت این شرکت است

این تاسیسات فضانوردی برای پرتاب موشک‌هایی که در اطراف زمین سفر می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد-JOE RAEDLE/ Getty Images via AFP

ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت اسپیس‌اکس برای موشک‌هایی که بین زمین، ماه و مریخ سفر می‌کنند، «بندرهای فضایی» می‌سازد.

مدیرعامل شرکت اسپیس اکس گفت که این تاسیسات فضانوردی هم‌چنین برای پرتاب موشک‌هایی که در اطراف زمین سفر می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: «شرکت اسپیس اکس بندرهایی شناور در رده فوق سنگین برای رفتن به مریخ، ماه و سفرهای مافوق صوت در اطراف زمین، خواهد ساخت.»

او هم‌چنین یک آگهی شغلی برای «مهندس عملیات دریایی» در براونزویل تگزاس، به اشتراک گذاشته که وظیفه‌اش توسعه سیستم‌های پرتاب موشک در ماموریت‌های آتی خواهد بود.

این آگهی می‌گوید: «اسپیس اکس بر این باور بنا شده است، آینده‌ای که در آن بشریت به کشف ستارگان می‌رود، اساسا هیجان‌انگیزتر از زمانی است که به دنبال آن نباشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امروزه اسپیس اکس فعالانه به توسعه فن‌آوری‌هایی مشغول است که این امکان را به وجود آورد و البته هدف نهایی آن توان‌مندسازی انسان برای زندگی در مریخ است.»

آقای ماسک همواره از بلندپروازی‌اش برای تبدیل کردن انسان به گونه‌ای با قابلیت حیات چندسیاره‌ای سخن گفته و مدعی است که این امر برای بقای درازمدت انسان، اساسی است.

او هم‌چنین از آرزوی خود برای سفر به مریخ در مدت زمان زندگی‌اش، سخن گفته است. اگر چه اخیرا اظهار داشته که پیش‌رفت‌های جاری نشان می‌دهد که شاید این اتفاق در این چارچوب زمانی امکان‌پذیر نباشد.

این میلیاردر ۴۸ ساله صاحب فن‌آوری، هفته گذشته اعلام کرد ساخت فضاپیمای استارشیپ که روزی انسان را به اطراف منظومه شمسی خواهد برد، بالاترین اولویت این شرکت است.

او در ایمیلی سراسری به تمام کارکنان اسپیس ایکس نوشت: «لطفا بالاترین اولویت اسپیس اکس (جدا از هر چیزی که ممکن است خطر بازگشت دراگون را کاهش دهد) را، استارشیپ در نظر بگیرید.»

فضاپیما با استیل ضدزنگ یکی از سه پروژه مهم در کنار ماهواره‌های اینترنتی استارلینگ و برنامه فضایی دراگون کرو است که ماه گذشته فضانوردان ناسا را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی (آی‌اس‌اس) پرتاب کرد.

به تازگی چندین آزمایش بر نمونه‌های استارشیپ صورت گرفته که یکی از آن‌ها اخیرا با انفجار شدیدی روبه‌رو شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی