کارخانه‌ای که واکسن‌ها را هدر داده بود، به شرکت جانسون‌ اند جانسون واگذار شد

از این پس در کارخانه امرجنت بایوسولوشنز، فقط واکسن جانسون اند جانسون تولید می‌شود

دولت بایدن وعده داده تا پایان ماه مه تمام مردم آمریکا واکسن کرونا را دریافت کنند - JUSTIN TALLIS / AFP

دولت ایالات متحده اختیار کارخانه‌ای را که در آن میلیون‌ها دوز واکسن کووید -۱۹ از روی اشتباه به هدر رفت به شرکت جانسون اند جانسون سپرد.

پیش از این شرکت امرجنت بایوسولوشنز که به صورت پیمانکاری با شرکت جانسون اند جانسون کار می‌کند مدیریت این کارخانه واقع در بالتیمور را به عهده داشته است و در آن واکسن‌های جانسون اند جانسون و آسترازنکا را تولید می‌کرد. اما این شرکت پیمانکار با اشتباه در ترکیب اجزای این دو واکسن باعث هدر رفتن ۱۵ میلیون دُز واکسن شد. 

هیچ دوز از واکسن‌هایی که در ترکیب اجزای آن‌ها اشتباه صورت گرفته بود برای تحویل از کارخانه بیرون نرفت و این شرکت می‌گوید آن‌ها را از بین خواهد برد.

جو بایدن در واکنش به این اشتباه کارخانه را از مدیریت امرجنت بایوسولوشنز خارج کرد و اختیار آن را به طور کامل به شرکت جانسون اند جانسون سپرد. از این پس نیز این کارخانه فقط یک واکسن، یعنی واکسن جانسون اند جانسون را تولید خواهد کرد.

دولت بایدن وعده داده تا پایان ماه مه تمام مردم آمریکا، واکسن کرونا را دریافت کنند و این رویداد ناگوار در زمان بدی اتفاق افتاد. جانسون اند جانسون که تنها واکسن دارای تاییدیه تک‌دوزی را تولید می‌کند در تحقق این هدف نقش مهمی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت آمریکا از جانسون اند جانسون خواسته تا پایان ماه مه ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تولید کند و این شرکت می‌گوید همچنان در پی به تحقق در آوردن این هدف است.

شرکت امرجنت بایوسولوشنز هم روز پنج‌شنبه از عملکرد خود دفاع کرد.

این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در سراسر فرایندهای واکسن‌سازی از کیفیت‌سنجی‌های دقیقی استفاده می‌کنیم و در همین کیفیت ‌سنجی‌ها مشخص شد یک دسته تکی از مواد دارویی منطبق با مشخصات و معیارهای دقیق کیفیتی ما نیست. این دسته را جدا کرده‌ایم و آن را به دقت از بین خواهیم برد.»

اما این شرکت تولیدی در گذشته هم مشکلاتی داشته است. طبق اطلاعاتی که در اختیار خبرگزاری اسوشیتدپرس قرار دارد قبل از این ترکیب اشتباه نیز سازمان غذا و داروی ایالات متحده بارها در مورد کوتاهی‌های این شرکت گوشزد کرده بود. ضعف در آموزش کارکنان، استفاده از ظروف معیوب برای نگهداری داروها و مشکلات مربوط به "کپک‌زدگی و قارچ‌زدگی" که قدمت آن‌ها به سال ۲۰۱۷ می‌رسد از جمله تخلفات آمده در این اطلاعات است.

دکتر آنتونی فاوچی کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده هم روز پنج‌شنبه تاکید کرد هیچ دوز واکسن‌های خراب‌شده به کسی تزریق نشده است.

دکتر فاوچی در مصاحبه با برنامه بامداد امروز شبکه سی‌بی‌اس گفت: خطاهای انسانی رخ می‌دهد. اما خبر خوش این است که متوجه این خطاها بشویم. همانطور که گفتم به همین دلیل هم هیچ‌کدام از واکسن‌های معیوب از این کارخانه بیرون نیامده است که به کسی تزریق کنیم.

 شرکت امرجنت بایوسولوشنز هم هنوز به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر در این‌باره پاسخی نداده است.

© The Independent

بیشتر از جهان