یک سوم آمریکایی‌ها اولین دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند

آمریکا روزانه به طور متوسط ​​حدود ۲.۵ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق می‌کند

تقریبا ۵۸ میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شده‌اند- Angela Weiss / AFP

بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا، بیش از ۱۰۰ ‏میلیون آمریکایی تاکنون اولین دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

‏بر اساس گزارش روز شنبه این مرکز، تقریبا ۵۸ میلیون آمریکایی – بیش از ۱۷ درصد جمعیت ایالات متحده – به طور کامل در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

‏جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، وعده داده بود که در صد روز نخست ریاست جمهوری‌ خود ۲۰۰ میلیون دوز واکسن به مردم آمریکا ارائه خواهد کرد. وعده‌ای که در پنجاه و نهمین روز حضور او در کاخ سفید محقق شد و صد میلیون آمریکایی موفق به دریافت واکسن شدند.

‏با نرخ فعلی واکسیناسیون و تزریق روزانه بیش از دو میلیون دوز واکسن، ایالات متحده در حال رسیدن به هدف وعده داده شده جو بایدن تا اواخر ماه آوریل است.

‏رئیس جمهوری آمریکا در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود در تاریخ ۲۵ مارس گفت: «می‌دانم که این هدف بلندپروازانه است، دو برابر هدف اصلی ما، اما هیچ کشوری در جهان به کاری که ما در این زمینه انجام داده‌ایم، نزدیک هم نشده است ... ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

‏بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده اکثر افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، (رقمی بالغ بر ۱۵۹ میلون تزریق و شامل افرادی که اولین و دومین دوز واکسن را دریافت کرده‌اند) آمریکایی‌های بالای ۶۵ سال بوده‌اند.

‏این نهاد بهداشت عمومی آمریکا اعلام کرده است افرادی که دو دوز واکسن فایزر یا مدرنا، و نیز کسانی که واکسن یک دوزی جانسون‌ اند ‌جانسون را دریافت کرده‌اند، می‌توانند به داخل و خارج از کشور سفر کنند. این افراد همچنان باید از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

‏آین نهاد فدرال آمریکا روز جمعه اعلام کرد مسافران خطوط هوایی که واکسینه شده‌اند نیز هنگام مراجعه به آمریکا نیازی به قرنطینه یا انجام آزمایش کرونا پیش از خروج از مبدأ ندارند.

به گفته مقام‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، در حالی که خطر انتقال بیماری هنوز در میان افراد واکسینه نشده باقی است، یک مطالعه این مرکز که اخیرا در اوایل هفته پیش منتشر شد نشان می دهد دو دوز واکسن‌های فایزر و مدرنا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به ویروس در شرایط دنیای واقعی کارایی دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و مقام‌های بهداشتی هشدار داده‌اند که اگر آمریکایی‌ها استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گیری اجتماعی را زودتر از موقع کنار بگذارند، افزایش موارد ابتلا در سراسر ایالات متحده می‌تواند پیشرفت‌ها را در این زمینه تضعیف کند.

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر ایالات متحده، در مقایسه با هفته گذشته، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و در حالی که برخی ایالت‌ها تدابیر ایمنی و بهداشتی برای توقف شیوع ویروس را کاهش داده‌اند، آمار ابتلای روزانه به ۶۰ هزار رسیده است.

بیش از ۵۵۴ هزار آمریکایی بر اثر بیماری کووید-۱۹ در سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۲.۸ میلیون مورد ابتلا به آن تایید شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا هفته پیش گزارش داد که ویروس جدید کرونا سومین دلیل مرگ و میر در ایالات متحده است.

بر اساس آمار متوسط یک هفته‌ای این مرکز، آمار بستری روزانه تقریبا ۴۹۰۰ مورد است و نزدیک به  ۹۰۰ آمریکایی نیز هر روز جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان