گران‌ترین ساختمان تجاری بریتانیا کجاست؟

آسمان‌خراش ۱.۸ میلیارد پوندی در مرکز لندن را یک شرکت کانادایی مدیریت می‌کند

عنوان گران‌ترین ساختمان اداری بریتانیا در حال حاضر متعلق به ساختمانی واقع در پلاک ۲۰ خیابان فنچرچ است که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۱.۳ میلیارد پوند به فروش رسید- PHILIP FONG / AFP

آسمان‌خراشی در لندن که قرار است در اواخر سال جاری با قیمت ۱.۸ میلیارد پوند به فروش گذاشته شود گران‌ترین ساختمان اداری بریتانیا خواهد بود.

این ساختمان ۳۷ طبقه، به آدرس پلاک ۱۰۰ خیابان بیشاپزگیت، از زمان تکمیل در سال ۲۰۱۹ در کنار همتایانی چون ساختمان‌های «چیزگریتر» و «گرکین» در مرکز شهر لندن واقع شده است.

اکنون بروکفیلد، شرکت مدیریت دارایی‌های کانادایی، قرار است این ملک را به فروش برساند و به گزارش تلگراف، در سال گذشته افرادی را برای انجام امور فروش این ساختمان تعیین کرده و همزمان از کارمندان شرکت‌های معاملات ملکی بزرگ نیز درخواست مشاوره کرده است.

این ساختمان که از زمان ساخت تاکنون علیه جریان سرمایه‌گذاری عادی حرکت کرده است، حین مذکرات برگزیت ساخته شد و اکنون که در پی تعطیلی‌های دوره کرونا،شرکت‌ها کار از خانه را به‌عنوان گزینه‌ای دایمی‌تر در نظر می‌گیرند، برای فروش عرضه می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک منبع آگاه حوزه املاک و مستغلات به تلگراف گفت مقیاس بزرگ این معامله بدان معنی است که هرگونه علاقه به خرید آن «به طور انحصاری از خارج از بریتانیا، و به احتمال زیاد از شرق دور» خواهد بود.

این ساختمان در حال حاضر محل استقرار چندین مستاجر شناخته‌شده است، از جمله بانک سلطنتی کانادا، بانک سرمایه‌گذاری جفریز و شرکت حقوقی فرشفیلدز از گروه مجیک سیرکل.

یکی از منابع آگاه از این معامله به تلگراف گفت: «ما با افراد مختلف مکالمات متعددی داشته‌ایم.» این روزنامه افزود به جای آن که بخش‌های مختلف ساختمان به شکل جداگانه فروخته شود، احتمالا کل بنا به صورت یکجا به فروش خواهد رسید.

این منبع آگاه افزود: «ما می‌خواهیم ساختمان پلاک ۱۰۰ خیابان بیشاپزگیت را بعدتر در سال جاری و وقتی که محدودیت‌های موجود (به علت همه‌گیری کووید-۱۹) برداشته شد، به بازار فروش عرضه کنیم تا بتوانیم روند کامل فروش را پی بگیریم و سرمایه‌گذاران احتمالی امکان بازدید از ساختمان را داشته باشند.»

عنوان گران‌ترین ساختمان اداری بریتانیا در حال حاضر متعلق به ساختمان همسایه دیگر، واقع در پلاک ۲۰ خیابان فنچرچ است، که به عنوان ساختمان «واکی‌تاکی»‌ نیز شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۱.۳ میلیارد پوند به فروش رسید. 

© The Independent

بیشتر از جهان