رژه فراعنه در پایتخت مصر

در رژه امروز، مومیایی‌های رامسس دوم، ستی اول، و احمس نفرتاری نیز به مکان جدید منتقل خواهند شد

اجساد مومیایی شده ۲۲ تن از اعضای خاندان سلطنتی مصر باستان روز شنبه در یک رژه بزرگ به موزه جدیدی در پایتخت منتقل خواهند شد که در آن بتوانند به صورت باشکوه تری به نمایش عمومی در آیند.

به گزارش العربیه، این مومیایی‌ها در محفظه‌های مخصوص قرار می‌گیرند و از موزه مصر در نزدیکی میدان تحریر در مرکز قاهره، به موزه تمدن مصر که چهار سال قبل افتتاح شد و ۵ کیلومتر دورتر است، منتقل شوند.

به گفته زاهی حواس باستان‌شناس مصری، مومیایی‌ ۱۸ پادشاه و ۴ ملکه، در محفظه‌های پرشده با گاز نیتروژن، بر روی ارابه‌هایی که برای این مراسم طراحی شده‌اند و در میان تدابیر شدید امنیتی، به مکان جدید منتقل می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود، «ما موزه تمدن را انتخاب کردیم چون می‌خواهیم، برای نخستین بار، مویایی‌ها را به صورت متمدمانه‌تر و آموزشی‌تر، و نه فقط برای سرگرمی آنطور که در موزه مصر بودند، به نمایش عمومی بگذاریم.»

باستان‌شناسان این مومیایی‌ها را در دو دسته جداگانه از سال ۱۸۷۱ به بعد در مجموعه معابد دیرالبهاری در الأقصر و در نزدیکی دره شاهان کشف کرده‌اند.

قدیمی‌ترین آن‌ها، سقنن‌رع تائو، آخرین پادشاه خاندان هفدهم، است که در قرن شانزدهم پیش از میلادی مسیح حکومت می‌کرده و گمان می‌رود که مرگ خشونت‌باری را هم تجربه کرده است.

در رژه امروز، مومیایی‌های رامسس دوم، ستی اول، و احمس نفرتاری نیز به مکان جدید منتقل خواهند شد.

بیشتر از فرهنگ و هنر