توصیه‌های هلن فیشر برای رابطه‌های عاشقانه آنلاین

بعد از ملاقات با ۹ نفر ، دست نگه دارید

pexels.com

دسترسی به برنامه­‌های متعدد دوست‌یابی مانند تیندر، بامبل، هینج و غیره موجب شده است که تعداد نامزدهای احتمالی برای برقراری رابطه‌ای عاشقانه تقریباً از شمار خارج شود. با این همه، بنا به یافته‌های، دکتر هلن فیشر، یک پژوهشگر امور جنسی، داشتن‌ گزینه‌های بی‌­شمار در روابط عاشقانه لزوماً مطلوب نیست، چرا که مغز قابلیت ادارۀ تعداد مشخصی شریک عاطفی دارد.

دکتر هلن فیشر، پژوهشگر امور جنسی و مشاور علمی ارشد تارنمای مَچ (match.com) در گفت‌­وگو با دکتر امیلی مورس در پادکست «سکس با امیلی» (SexwithEmily) گفت: «مشکل این است که ذهن انسان در یک زمان واحد توانایی رویارویی با گزینه‌های بی‌شمار را ندارد. شمار ‌گزینه‌هایی که ذهن انسان برمی‌­تابد بین پنج تا ۹ گزینه است و پس از آن، توانایی انتخاب از دست می‌­رود».

به پیشنهاد دکتر فیشر، برای موفقیت در برنامه­‌های اینترنتی دوست‌یابی باید بعد از ملاقات با ۹ نفر دست نگاه داشت. این قانون هم برای مردان و هم برای زنان کاراست. او اضافه کرد: «سعی کنید حداقل یک شخص از آن ۹ نفر را بیشتر بشناسید. هرچه بیشتر کسی را بشناسید، بیشتر از او خوش‌تان خواهد آمد و بیشتر احساس خواهید کرد که او نیز از شما خوشش می‌آید».

دکتر فیشر همچنین ذهن باز را تشویق می‌کند و می‌گوید وقتی به مسائل و مشکلات کوچک برمی‌خورید، مثلاً وقتی «طرف کفش تمیز نپوشیده یا به جای لباس رسمی تی‌شرت به تن کرده است،سعی کنید رویکردی مثبت داشته باشید تا واکنشی منفی.»

او توضیح می‌­دهد که مغز انسان طی تکامل به گونه‌ای طراحی شده که به دنبال نه گفتن و منفی‌بافی است. می‌گوید: «به دنبال دلیلی برای پاسخ مثبت باشید» و در اولین دیدار عاشقانه ذهنتان را باز نگه دارید.

او با اشاره به اینکه همواره ممکن است خطراتی چند نیز در دیدار با افراد غریبه وجود داشته باشد، می‌گوید: «اگر پس از دیدار اول با خود فکر کردید که شاید دوباره او را ملاقات کنید، باز با او بیرون بروید.»

این ایده که دیدار‌های عاشقانۀ بسیار بخت فرد برای یافتن عشق را کم می­کند، پیش­تر نیز در تحقیقات دیگری دربارۀ برنامه­‌های دوست‌یابی مطرح شده بود. 

جیمز پریس، «استاد دوست‌یابی،»‌ پیش­تر به ایندیپندنت گفته بود که دیدار‌های عاشقانۀ بسیار مخرب‌­اند، چرا که «به جای تمرکز بر فردی که ممکن است همتای بی‌نظیری برای شما باشد، دائم به دیدارها و نفرات بعدی فکر خواهید کرد. گرچه مرغ همسایه ممکن است غاز باشد، در نهایت این دیدارها ناموفق خواهند بود. اگر کسی را به اندازۀ کافی نشناسید، هیچ‌گاه نخواهید فهمید که آیا پیوندتان با او موفق خواهد بود یا نه.»

این مقاله اولین‌بار در ژوئن ۲۰۱۹ منتشر شده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از زندگی