آداب معاشرت خانواده سلطنتی بریتانیا:‌ بایدها و نبایدها

اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا نمی‌توانند با هوادارانشان سلفی بگیرند

AFP

وقتی سخن از آداب معاشرت به میان می‌آید، افراد کمی اهمیت آن را درست مانند خانواده سلطنتی بریتانیا درک می‌کنند.

این خانواده درباره همه چیز از لباس تا هدیه و آداب خوردن و آشامیدن و نامگذاری نوزادان خانواده، قوانین و توقعاتی دارد.

آموزش آداب معاشرت از کودکی برای اعضای خانواده سلطنتی آغاز می‌شود و مایکا میر، از مدرسه آموزش آداب معاشرت «بیومانت»‌ به نشریه پیپل گفت که کلاس‌های آموزشی «از وقتی که کودکان به سنی برسند که بتوانند پشت میز بنشینند، آغاز می‌شود.»

اعضایی که در سن بزرگسالی به خانواده می‌پیوندد- مانند دوشس کمبریج و دوشس ساسکس- نیز  در مورد رفتار و کردار آموزش می‌بینند، چنانچه مگان نیز در مصاحبه با اوپرا، درباره دریافت آموزش از همسر خود و همچنین سارا فرگوسن، صحبت کرد.

آنچه در زیر می‌آید، همه قوانینی است که خانواده سلطنتی باید در آداب معاشرت خود رعایت کنند.

سلام کردن به ملکه روش خاص خود را دارد

پایگاه اینترنتی خانواده سلطنتی می‌گوید ملاقات با ملکه مستلزم هیچگونه مقررات اجباری رفتاری نیست، اما بر اهمیت ادب تاکید می‌کند.

با این حال، اشکال سنتی سلام به ملکه اعمال می‌شود، حتی اگر شما جزو خانواده سلطنتی نباشید.

این پایگاه اینترنتی می‌گوید: «مردها هنگام سلام به ملکه گردن خود را خم می‌کنند (فقط از سر)‌، در حالی که زنان تعظیم کوچکی می‌کنند. دیگرانی هم هستند که ترجیح می‌دهند به شکل عادی دست بدهند.»

هنگام خطاب قرار دادن ملکه، شکل درست و رسمی این است که او را «علیاحضرت»‌ و «خانم»‌ خطاب کنند.

کودکان باید روزانه در فضای باز بازی کنند

به گفته لوئیز هیرین، نویسنده «پرستار کودک در یک کتاب»‌ که درباره آموزش به پرستارهای آینده کودکان خانواده سلطنتی در کالج نورلند در شهر بت است، کودکان در خانواده سلطنتی برنامه بسیار سختگیرانه‌ای دارند که شامل روزانه دست‌کم یک بار بازی در فضای بیرون می‌شود.

خانم هیرین به سان گفت:‌ «بازی‌های بسیار زیادی در فضای باز انجام خواهد شد…دوچرخه‌سواری، بازی با سگ‌هایشان، باغبانی… درست است، با دستان‌تان گل‌بازی می‌کنید، ولی در عوض یاد میگیرید که چطور باغبانی کنید. حتی اگر باران شدید هم ببارد، بیرون بازی می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همواره باید لباس مناسب داشته باشند

انتظارات زیادی درباره نحوه لباس پوشیدن خانواده سلطنتی وجود دارد. نکته اصلی این است که آنان باید هوشمندانه لباس‌های موقری را انتخاب کنند که برای هر مراسمی مناسب باشد و باید به ندرت مثلا با لباس ورزشی در انظار عموم دیده شوند.

به علاوه، خانواده سلطنتی لباس از جنس خز نمی‌پوشند و شخص ملکه ترجیح می‌دهد که خز مصنوعی بپوشد.

قوانین دیگری نیز وجود دارد و گزارش شده است. در پایگاه اینترنتی «رویال باتلر» گرنت هارولد، کارشناس امور آداب معاشرت می‌گوید که اعضای مذکر خانواده سلطنتی تنها تا هشت سالگی مجاز به پوشیدن شورت‌ هستند.

زنان خانواده سلطنتی نیز نباید جوراب‌شلواری بپوشند و باید همیشه برای مراسم رسمی کلاه بر سر داشته باشند، مگر برای مراسم پس از ساعت شش عصر، که در این صورت باید تاج داشته باشند.

در انظار عمومی آنان نباید پالتو و کت خود را دربیاورند و باید از لاک ناخن به رنگ روشن پرهیز کنند. به علاوه، دامن زنان نباید بالای زانو باشد.

همچنین گفته می‌شود که اعضای خانواده سلطنتی، با در نظر گرفتن احتمال مرگ کسی، باید هنگام رفتن به سفرهای خارجی یک لباس سیاه رنگ همراه داشته باشند.

سلفی گرفتن ممنوع

به گفته ویکتوریا آربیتر، مفسر خانواده سلطنتی، اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا نمی‌توانند با هوادارانشان سلفی بگیرند.

آربیتر به «اینسایدر»‌ گفت: «اعضای خانواده سلطنتی همواره ترجیح می‌دهند که با افراد تعامل شخص برقرار کنند و نه این که مردم تقاضای گرفتن سلفی با آنها را فریاد بزنند.»‌

این نکته‌ای است که مگان مارکل در سال ۲۰۱۷ خطاب به جمعیت در ناتینگهام عنوان کرد و گفت:‌ «ما اجازه نداریم سلفی بگیریم.»

از خوردن خوراک خاص پرهیز می‌کنند

به گفته هارولد، اعضای خانواده سلطنتی برای پرهیز از احتمال مسمومیت غذایی، نباید هنگام صرف غذا در بیرون، نباید صدف بخورند.

هارولد به نشریه «زن و خانه»‌ گفت:‌ «کنار گذاشتن غذاهای دریایی هنگام انجام وظایف عمومی و خارج از خانه، اقدامی کاملا منطقی است.»

او گفت:‌ «ما نمی‌خواهیم یکی از اعضای خانواده سطنتی واکنش جدی به مسمومیت غذایی نشان دهد، بویژه وقتی که در سفر خارج از کشور است.»

نمی‌توانند قبل از ملکه به رختخواب بروند

به گفته سر ویلیام هسلتاین، مشاور مخصوص سابق ملکه، رفتن به رختخواب قبل از ملکه، رفتاری ناشایست و به دور از ادب است.

او در کتابش تحت عنوان «خانواده سلطنتی در استرالیا» می‌گوید که شاهدخت دایانا چگونه این قانون بخصوص را دشوار یافت.

او می‌نویسد: «برای دایانا، شب‌های طولانی سلطنتی عذاب‌آور بود.»

او می‌نویسد: «آنان حدود یک ساعت در اتاق نشیمن می‌ماندند و صحبت می‌کردند.»

او در کتابش می‌گوید: « و دایانا آنقدر کلافه می‌شد که عذرخواهی می‌کرد و به رختخواب می‌رفت، رفتاری که برداشت نسبتا بدی را ایجاد می‌کرد، یعنی رفتن به رختخواب قبل از ملکه.»

باید به شکل خاصی بنشینند

به گفته مدرسه آداب معاشرت «بیومانت اتیکت»، زنان خانواده سلطنتی نباید هنگام نشستن، زانوهایشان را ضربدری روی هم قرار دهند.

بلکه، به آنان توصیه می‌شود که زانوهایشان را به هم بچسبانند و مچ پا را ضربدری روی هم بگذارند، حالتی که به «روشی دوشسی» معروف است و کنایه‌ای است به نحوه نشستن دوشس کمبریج در اماکن عمومی، و حالتی که پاهایش را با شیب کم به یک سو قرار می‌دهد.

باید پشت سر ملکه راه بروند

در مواقعی که خانواده سلطنتی بخشی از مراسم رسمی مشایعت هستند، باید به ترتبی تقدم وارد شوند.

به این معنی که باید به ترتیب این که چه کسی در صف تاج سلطنت است، قدم بردارند. این ترتیب عبارت است از:‌ ملکه الیزابت دوم و دوک ادینبرو، شاهزاده ولز و دوشس کورنوال، دوک و دوشس کمبریج و غیره.

© The Independent

بیشتر از زندگی