تقاضای تجدید نظر جانی دپ در پرونده ضرب و جرح همسرش رد شد

قاضی ادعای آقای دپ در مورد این که امبر هرد «در پی پول است» را رد کرد

دعوای ۵۰ میلیون دلاری جانی دپ علیه امبر هرد تا آوریل سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است - DANIEL LEAL-OLIVAS, Tolga Akmen / AFP

تقاضای استیناف جانی دپ در دادگاه عالی بریتانیا با رای قاضی مبنی بر تایید این که دپ همسر سابق خود، امبر هرد، را مضروب و او را «نسبت به جانش بیمناک» کرده است، رد شده است.

این هنرپیشه هالیوود سال گذشته علیه گروه انتشاراتی «ان جی ان» که روزنامه «سان» نیز در میان آن است به دلیل آن که او را به عنوان «فردی که همسرش را کتک می‌زند» خطاب کرده بوده، اقامه دعوا کرد.

به دنبال دادرسی جنجال برانگیز سه هفته‌ای، قاصی نیکول ادعای حقوقی جانی دپ علیه روزنامه «سان» را رد کرد و گفت محتوای مقاله مذکور «در اساس صحت» داشته است.

قاضی دادگاه حکم کرد که جانی دپ در دوازده مورد امبر هرد را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را «نسبت به جانش بیمناک» کرده بوده است. او همچنین ادعای آقای دپ را در مورد این که امبر هرد «در پی پول است»، رد کرد.

بازیگر فیلم «دزدان دریایی کارائیب» از دادگاه استیناف تقاضا کرد به او اجازه دهد که حکم دادگاه اول را به چالش بکشد و با ارائه اسناد جدید بار دیگر پرونده را در دادگاه بگشاید، اما روز پنجشنبه دادگاه استیناف تقاضای او را رد کرد.

قاضی آندرو هیل، قاضی دادگاه عالی سلطنتی در لندن، گفت: «ما تقاضای آقای دپ  را برای ارائه شواهد بیشتر در حمایت از استیناف رد می‌کنیم و نتیجه‌گیری می‌کنیم که زمینه‌ای برای موفقیت (پرونده او) در دادگاه تجدید نظر و دلیلی موثق برای دادرسی مجدد وجود ندارد. بر این اساس، ما تقاضای استیناف را رد می‌کنیم.»

سخنگوی امبر هرد در بیانیه‌ای گفت: «ما از این بابت خوشنودیم، اما به هیچ وجه از رد تقاضای آقای دپ از سوی دادگاه متعجب نیستیم. شواهد ارائه شده در دادگاه (نخست) متقاعدکننده و انکارناپذیر بود. تکرار می‌کنیم که حکم اولیه تایید کرد که آقای دپ در دستکم دوازده مورد مرتکب خشونت خانگی علیه امبر شده و او را نسبت به حفظ جانش نگران کرده بوده است.» 

«حکم طولانی و قضاوت منطقی دادگاه، از جمله حکم محرمانه دادگاه، تایید شده است. ادعای آقای دپ در مورد شواهد مهم و جدید، چیزی بیش از یک راهبرد رسانه‌ای نیست که به درستی از سوی دادگاه (استیناف) رد شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکلای مدافع جانی دپ در جلسه هفته گذشته، از دادگاه تقاضا کردند شواهد جدید مرتبط با ادعای امبر هرد را مبنی بر آن که ۷ میلیون دلار نفقه‌اش را به نهادهای خیریه اعطاء کرده است، بررسی کند. 

اندرو کالدکات، وکیل جانی دپ، به دادگاه گفت که ادعای امبر هرد «یک دروغ حسابگرانه و دستکاری شده» بوده است. 

اما آدام ولانسکی، وکیل انتشارات «ان جی ان» و صاحب روزنامه «سان»، گفت شواهدی که جانی دپ درنظر دارد روی آن تکیه کند، «هیچ گونه پیامدی » بر نتیجه دادرسی نخست نخواهد داشت.

او همچنین ادعای جانی دپ را در مورد آن که امبر هرد پیرامون اعطای نفقه‌اش به خیریه دروغ گفته است، رد کرد و افزود: «این اطلاعات نمایانگر اظهارات دروغ از جانب خانم هرد نیست.»

قاضی نیکول نتیجه‌گیری کرد که از ۱۴ مورد خشونت خانگی (علیه امبر هرد) دوازده مورد آن که در گزارش انتشارات «ان جی ان» منعکس شده بوده، صحت داشته است.

چند روز پس از صدور حکم دادگاه، جانی دپ اعلام کرد که موسسه تولید فیلم «وارنر برادرز» از او خواسته است که از نقشش در سری جدید هری پاتر موسوم به «فنتستیک بیستز» (دیوهای خارق‌العاده) کناره‌گیری کند.

روز پنجشنبه به دنبال صدور حکم دادگاه، وکیل روزنامه «سان» گفت که این نشریه عوامگرا «اطمینان کامل داشته است که تقاضای تجدیدنظر (جانی دپ) پذیرفته نخواهد شد و از بابت حکم مذکور خوشنود است.»

وکلای این نشریه افزودند: «این پرونده به طور کامل، درست و منصفانه استماع شد. حکم امروز موید شهادت شجاعانه امبر هرد در دادگاه پیرامون خشونت خانگی به رغم تلاش‌های مکرر شاکی برای ساکت کردن او بوده است.»

«روزنامه سان به کارزار خود برای دفاع از قربانیان خشونت خانگی ادامه خواهد داد.»

جانی دپ در ایالات متحده نیز درگیر یک پرونده دیگر است که در آن علیه شخص امبر هرد پیرامون یادداشتی که در سال ۲۰۱۸ در واشنگتن پست منتشر شد، اقامه دعوا کرده است. در آن یادداشت امبر هرد بدون ذکرنام جانی دپ، ادعا کرده که قربانی خشونت خانگی است. 

دعوای ۵۰ میلیون دلاری دپ علیه هرد، تا آوریل سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است.

جوئل ریچ، وکیل جانی دپ از دفتر حقوقی «شیلینگز و شرکا»، به دنبال حکم دادگاه تجدیدنظر بریتانیا، در بیانیه‌ای گفت: «شواهدی که در جلسه هفته گذشته دادگاه ارائه شد (تقاضای استیناف آقای دپ علیه موسسه انتشاراتی نیوز گروپ با مسئولیت محدود) نمایانگر دلایل روشن و بی‌طرفانه‌ای است که حکم دادگاه (نخست) را مورد سوال قرار می دهد.» 

«آقای دپ از ارائه شواهد غیرقابل انکار و کامل واقعیت‌ها، در دادخواست علیه خانم هرد ،و اجبار او به افشای (واقعیت) استقبال می‌کند.»

گزارش‌های تکمیلی از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان