تأیید رأی هیئت منصفه مبنی بر گناهکار بودن بیژن کیان در دادگاه تجدیدنظر

اتهام‌های مطرح شده علیه آقای کیان، لابی‌گری و راه‌اندازی یک کارزار تبلیغاتی با مایکل فلین برای استرداد فتح‌الله گولن روحانی منتقد ترک ساکن آمریکا بود

«بیژن کیان» (مرکز) تاجر آمریکایی ایرانی‌تبار در کنار مایکل فلین (راست) - عکس از شبکه اجتماعی

یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا حکم هیئت منصفه دادگاه بدوی مبنی بر گناهکار بودن «بیژن کیان» تاجر آمریکایی ایرانی‌تبار ساکن کالیفرنیا را در پرونده مایکل فلین تأیید کرد.

نام بیژن رفیعی کیان، در پرونده لابی‌گری مایکل فلین مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا به نفع ترکیه در میانه کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مطرح شد.

اتهام‌های مطرح شده علیه آقای کیان، لابی‌گری و راه‌اندازی یک کارزار تبلیغاتی با فلین برای استرداد فتح‌الله گولن روحانی منتقد ترک ساکن آمریکا بود و هیئت منصفه دادگاهی در ایالت ویرجینیا، او را در تیر ۱۳۹۸ مجرم شناخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، این حکم حدود یک سال و با دخالت آنتونی ترنگا، قاضی فدرال شعبه چهار در پایتخت ایالات متحده، نقض شد.

به گزارش نشریه پولیتیکو، سه قاضی دادگاه فدرال تجدیدنظر در ریچموند مرکز ایالت ویرجینیا، پنجشنبه هفته گذشته و به اتفاق آرا، حکم قاضی ترنگا را مردود و حکم هیئت منصفه را وارد دانسته‌اند.

بر اساس این گزارش، جیمز وین قاضی شعبه چهار دادگاه تجدیدنظر فدرال اذعان کرده که شواهد و مدارک علیه بیژن کیان کافی نبوده، اما گفته است اعضای هیئت منصفه برای محکوم کردن متهم بر اساس شواهد و مدارک ارائه شده آزاد بودند.

پرونده لابی‌گری مایکل فلین پس از تحقیقات بازپرس ویژه رابرت مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به جریان افتاد، که ژنرال بازنشسته مایکل فلین، یکی از متهمان آن بود.