پیشنهاد اتحادیه عرب برای کمک به حل بحران سیاسی در لبنان

سفیر عربستان سعودی در دیدار با میشل عون از سیاستمداران لبنانی خواست به سرعت دولت جدید را تشکیل دهند

بحران اقتصادی لبنان پس از آن که سعد الحریری و میشل عون بر سر دولت جدید به توافق نرسیدند، تشدید شد-DALATI AND NOHRA / AFP

اتحادیه عرب روز سه‌شنبه از سیاستمداران لبنان خواست با سرعت برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در آن کشور تلاش کنند و پیشنهاد داد برای حل بحران کنونی آماده کمک است.

به گزارش شبکه العربیه، اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد احمد ابوالغیط دبیرکل این اتحادیه بابت بحث‌هایی که در میدان سیاست در لبنان مطرح می‌شود بسیار نگران است.

بحران اقتصادی لبنان روز دوشنبه، پس از آن که سعد الحریری که به عنوان نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه است و میشل عون رئیس جمهوری لبنان بر سر دولت جدید به توافق نرسیدند، تشدید شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این موضوع باعث شد که امیدها برای پایان یافتن پنج ماه مشاجره سیاسی، که باعث شده است تلاش‌ها برای پیشگیری از فروپاشی اقتصادی لبنان به بن‌بست برسد، کمرنگ شود.

در بیانیه امروز اتحادیه عرب گفته شده است که آقای ابوالغیط فکر می‌کند لبنان به سمت یک بحران شدید در حال حرکت است و عوامل این وضعیت به وضوح قابل مشاهده هستند.

اتحادیه عرب با این هشدار که بن‌بست سیاسی کنونی بر رنج مردم لبنان می‌افزاید، پیشنهاد داده که آماده است هر کاری از آن خواسته می‌شود را برای حل و فصل اختلافات انجام دهد.

همزمان در روز سه‌شنبه، سفیر عربستان سعودی در بیروت با میشل عون در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد و از سیاستمداران لبنانی خواست به سرعت دولت جدید را تشکیل دهند.

ولید بخاری به خبرنگاران گفت در این دیدار بر لزوم اولویت قرار دادن منافع ملی برای انجام اصلاحات اساسی که بتواند اعتماد جامعه بین المللی به لبنان را ترمیم کند، تاکید کرده است.