آرزوی «روزهای بهتر» برای مردم ایران در پیام نوروزی بایدن

رئیس جمهوری آمریکا: پیام نور و امید نوروز شاید امسال بیش از هر زمان دیگری لازم باشد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا- ERIC BARADAT / AFP

رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه در پیامی به مناسبت آغاز سال نو خورشیدی، نوروز را به ایرانی‌ها و مردم سایر کشورهایی که آن را جشن می‌گیرند، تبریک گفت.

جو بایدن، که اول بهمن رسما کار خود را در کاخ سفید آغاز کرد، در نخستین پیام نوروزی خود در مقام رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد روزهای بهتری در پیش باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در این پیام نوشت، «بهار نماد ماندگار زندگی نو و زایش دوباره است و دل‌های مردم از آمریکا تا ایران، آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه، و اروپا سرشار از نور و امید می‌شود.»

رئیس جمهوری آمریکا، با اشاره به پهن کردن سفره هفت سین در کاخ سفید به همین مناسبت، گفت پیام نور و امید نوروز شاید امسال بیش از هر زمان دیگری لازم باشد.

وی افزود، پیام نوروز «برای ما یادآور آن است که روزهایی بهتر در پیش است و همه ما باید برای دستیابی به آینده‌ای مشترک همراه با صلح، کامیابی و تفاهم بیشتر کار کنیم.»

وزیر خارجه ایالات متحده نیز نوروز را به تمام کسانی که آن را در سراسر جهان جشن می‌گیرند، از مردم ایران و خاورمیانه گرفته تا آسیا و اروپا و آمریکا، شادباش گفت.

آنتونی بلینکن در ادامه این پیام ویدیویی گفت، «نوروز که اولین روز بهار را رقم می‌زند، زمان گردهم‌آیی با خانواده و دوستان ... و منتظر موهبت آینده بودن است.»

وزیر خارجه ایالات متحده در انتها چنین آرزو کرد: «باشد که حال و هوای تولد دوباره و تجدید نوروز، ما را به سوی روزهای بهتر هدایت کند. نوروز پیروز.»

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز ساعتی بعد در پیامی در توییتر نوشت، «نوروز بیش از سه هزار سال است که در سرتاسر جهان جشن گرفته می‌شود. نماد تجدید حیات در آغاز بهار است، زمانی برای تأمل درباره سال قبل و امید به کامیابی در سال جدید. اهمیت آن، همچنان که ما چشم انتظار روزهای بهتر آینده هستیم، نمی‌تواند بیش از این باشد. نوروز مبارک.»