نخست‌وزیر بریتانیا واکسن کرونا زد

این بهترین کار برای شما و خانواده شما و هر کس دیگری است»»

 Frank Augstein/Pool via REUTERSسال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد و در بیمارستان بستری شد - 

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، روز جمعه پس از تزریق اولین نوبت واکسن کرونای آسترازنکا، به مردم بریتانیا گفت: «من که اصلا چیزی حس نکردم.»

آقای جانسون پنجاه وشش ساله سال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد و به‌شدت بیمار شد، و بعد در بخش مراقبت‌های وِیژه بیمارستان بستری شد. بعدا گفت حالش آنقدر بد بود که برای اعلام خبر مرگش برنامه‌ریزی کرده‌بودند.

او پس از تزریق واکسن در بیمارستان سمت توماس لندن روز جمعه گفت: «اصلا چیزی حس نکردم. خیلی خوب و سریع بود.»

او افزود: «[تزریق واکسن] را به همه توصیه می‌کنم. هر کسی نوبتش شد برود و واکسن بزند، خواهش می‌کنم. این بهترین کار برای شما و خانواده شما و هر کس دیگری است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه سازمان نظام دارویی بریتانیا تاکید کرد که واکسن آسترازنکا بی‌خطر است و هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط آن با لختگی خون وجود ندارد. گزارش شده است که برخی از کسانی که این واکسن را زده‌اند دچار لختگی خون شده‌اند.

سازمان نظام پزشکی و دارویی بریتانیا گفت مزایای واکسن در جلوگیری از کووید-۱۹ بسیار بیشتر از خطرات احتمالی آن است.

این سازمان افزود در حال تحقیق درباره نوعی «بسیار نادر» از لختگی خون در مغز پنج فرد در بریتانیا است که این واکسن را زده‌اند، ولی هیچ رابطه علت و معلولی بین عارضه آنها با واکسن نیافته است.

این «موارد لختگی خون» همچنین در آلمان و نروژ هم گزارش شده‌اند، که باعث شد هر دو کشور همزمان با بررسی این واکسن، تزریق آن را متوقف کنند.

سازمان نظام پزشکی و دارویی بریتانیا بنا دارد به‌دقت گزارش لختگی خون در رگ‌های مغز پنج مرد ۱۹ تا ۵۹ ساله را بررسی کند که  میزان پلاکت‌های خون‌شان هم پایین بود. یکی از این پنج نفر جان باخته است.

این سازمان گفت در حالی بررسی موارد است، ولی تاکید کرد این رخدادها بسیارنادرند و حتی احتمال دارد در اثر ابتلا به خود بیماری کووید رخ داده باشند.

بیشتر از جهان