امیرعبداللهیان: بایدن همان ترامپ است

علی‌رغم اینکه پوتین حاضر به ملاقات با قالیباف نشد، دستیار رئیس مجلس در تلاش برای جلب نظر مسکو است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، سیاست های بادن را همانند ترامپ دانست - عکس از ایرنا

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، در ادامه نزاع لفظی بین رئیس‌جمهوری روسیه و رئیس‌جمهوری ایالات متحده، با دفاع از ولادیمیر پوتین، گفت که «جو بایدن همان دونالد ترامپ است.»

حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری توییتر خود، نوشت: «تداوم سیاست تحریم آمریکا، دوستی با تروریسم و توهین بایدن به رییس جمهوری روسیه نشان می دهد که ویروس بدخیم ترامپیسم بشدت کاخ سفید را آلوده کرده است. بایدن همان ترامپ است!»

او در ادامه افزود: نیکسون، رییس جمهوری پیشین آمریکا در خاطراتش نوشته است: « امروز تمدن آمریکا دچار بیماری لاعلاج و‌ مرگباری است.»

به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی بنا بر سیاست غرب‌ستیزی خود، تلاش می‌کند تا دل ابرقدرت شرقی را به دست بیاورد. اگرچه پیش‌تر، عدم ملاقات ولادیمیر پوتین با محمدباقر قالیباف، باعث یک رسوایی سیاسی برای رئیس مجلس شورای اسلامی شده بود. از سوی دیگر، برخلاف انتظار مقامات جمهوری اسلامی، بایدن حاضر به بازگشت سریع به برجام نشده و این موضوع باعث عصبانیت تهران شده است.

اوایل این هفته، هنگامی‌که در یک مصاحبه تلویزیونی از رئیس‌جمهوری ایالات متحده سؤال شد که آیا او فکر می‌کند رهبر روسیه «قاتل» است؟ آقای بایدن پاسخ داد: «بله.» این پاسخ خشم مسکو را برانگیخت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز، در پاسخ به اظهارات همتای آمریکایی خود مبنی‌بر این‌که او یک «قاتل» است، این‌گونه پاسخ داده است: «آن‌هایی که در خانه‌های شیشه‌ای زندگی می‌کنند، نباید به دیگران سنگ پرتاب کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از اظهارات رهبر روسیه، سخنگوی کرملین در اوایل روز پنجشنبه واکنشی خشم‌آگین نشان داده بود. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در گفت‌وگو با خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود، اظهارات رئیس‌جمهوری ایالات متحده را «بسیار بد» توصیف کرد و اظهار داشت که چنین اظهارنظرهایی سابقه ندارد.

وی گفت: «این نشان می‌دهد که او قطعاً قصد برقراری رابطه با کشور ما را ندارد. همه اظهارات و اعمال دیگر، برآمده از این نیت است.»

به‌عنوان نشانه‌ای از سردی روابط بین دو ابرقدرت هسته‌ای، روسیه روز چهارشنبه سفیر خود را از ایالات متحده فراخواند.