نتانیاهو: ظهور ایران و اسرائیل خاورمیانه را تغییر داد

نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید دلیل نزدیکی اعراب و اسرائیل «کمپین بین‌المللی» او علیه ایران هسته‌ای است

نتانیاهو گفت که ظهور اسرائیل عمدتا با سیاست‌های او در زمینه تمرکز بر اقتصاد و توان نظامی و دیپلماتیک در ارتباط بوده است-MENAHEM KAHANA / AFP

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت که تغییر خاورمیانه با «ظهور دو قدرت ایران و اسرائیل» پدید‌ آمد.

او در گفت‌و‌گو با i24، ظهور ایران و اسرائیل به عنوان دو قدرت را عامل ایجاد تغییرات در سپهر سیاسی و امنیتی خاورمیانه عنوان کرد.

نتانیاهو گفت که ظهور اسرائیل عمدتا با سیاست‌های او در زمینه تمرکز بر اقتصاد و توان نظامی و دیپلماتیک در ارتباط بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر اسرائیل دلیل نزدیک شدن کشورهای عربی و اسرائیل را نیز تهدید‌های ناشی از ایران و کمپین بین‌المللی خود علیه ایران هسته‌ای عنوان کرد.

امارات متحده عربی نخستین کشوری بود که سال گذشته و با میانجی‌گری دولت ترامپ، روابط خود را بر اساس پیمان ابراهیم با اسرائیل عادی‌سازی کرد. بحرین، سودان و مراکش نیز در این مسیر گام برداشتند و اکنون نتانیاهو می‌گوید چهار توافق صلح دیگر نیز در راه است.

بسیاری از ناظران بین‌المللی نیز در اینکه ایران و تهدید‌های ناشی از آن در منطقه روند صلح کشورهای عربی و اسرائیل را شتاب بخشید با نتانیاهو هم‌نظر هستند.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهارات خود پیشرفت سریع در رابطه با امارات متحده عربی را ستود و گفت: «صلح رهبران به صلح مردم تبدیل می‌شود.»

بیشتر از جهان