در سوئد زنی را به خاطر لباس هایش از اتوبوس بیرون انداختند

« از فرط ناراحتی دلم می‌خواست زار زار گریه‌ کنم»

عکس از pexels.com

زنی در سوئد «تحقیرشده» و «عصبانی» از اتوبوس جا ماند، چون گفتند لباس کافی به تن ندارد و او را از اتوبوس بیرون انداختند.

«آماندا هنسون» ۱۹ ساله که شلوارک و تاپی به تن داشت که جلوی آن پاپیونی زده بود و به نظر خودش برای گرمای ۲۷ درجه‌ی سانتی‌گراد لباس مناسبی بود، با همین لباس سوار اتوبوس خط ۳ در شهر مالمو شد.

آماندا در فیسبوک‌اش نوشته است:« من هم مثل تمام آدم‌ها لباسی که می‌پوشم بر اساس شرایط آب‌وهوا انتخاب می‌کنم»

اما وقتی که خانم «هنسون» بلیت را جلوی دستگاه‌ کنترل بلیط گرفته بود راننده جلوی‌ او را گرفت و گفت می‌خواهد با او صحبت کند.

«هنسون» نوشته‌است:« به من گفت نمی‌توانید با این سر و لباس سوار اتوبوس‌های ما بشوید». «هنسون» می‌گوید وقتی از راننده پرسید منظورش چیست جواب داد «بیش از حد خودتان را نمایش داده‌اید».

راننده در ادامه گفت که لباس خانم «هنسون» بر خلاف ضوابط پوشاک شرکت اتوبوس‌رانی است.

خانم «هنسون» می‌گوید: با آن که دلم می‌خواست برای نشان دادن اعتراض شدید پیاده نشوم اما از اتوبوس پیاده شدم و به قدری عصبانی بودم که فقط دلم می‌خواست زار زار گریه کنم.

خانم «هنسون» رفتار راننده را «گندکاری‌های جنسیت‌زده» خواند و افزود: «در تمامی عمرم این قدر احساس حقارت نکرده بودم. آن هم در محیط عمومی و در اتوبوس. همین داشت دیوانه‌ام می‌کرد.»

این در حالی است که هم شرکت اتوبوس‌رانی «نوبینا اسوریگ ای‌بی» و هم شرکت حمل‌ونقل محلی «اسکانترافیکن» بابت این رویداد عذرخواهی کرده‌اند و تأکید کرده‌اند چنین ضوابطی برای پوشاک ندارند.

شرکت‌ اتوبوس‌رانی مذکور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نه شرکت «نوبینا» و نه شرکت اسکانترافیکن هیچ ضوابطی در مورد پوشاک مسافران و مشتریان ندارند. رفتار با همگان باید بر اساس احترام و مساوات باشد.

در این اطلاعیه آمده است: «رفتاری کاملاً نادرست و برخلاف ارزش‌ها و معیارهای ما از یکی از کارکنان سر زده است. آن راننده در حال حاضر از کار برکنار شده است و موضوع را  با دقت بیش‌تری بررسی خواهیم کرد. در عین حال از رفتار بدی که با آماندا شده است معذرت می‌خواهیم.»

شرکت «اسکانترافیکن» تأیید کرده است که راننده خاطی را به صورت کتبی توبیخ کرده‌اند و تا اطلاع ثانوی از کار تعلیق شده است. قرار است به رانندگان این شرکت در زمینه‌ی رفتار با مشتریان هم آموزش بیش‌تری بدهند.

پیش از این، در همین تابستان نیز در یکی از پروازهای شرکت «توماس کوک» به زنی تذکر داده بودند که خود را بپوشاند.

خانم «امیلی اوکانر» با هواپیمای شرکت هواپیمایی توماس کوک در حال پرواز از «بیرمنگام» به «تنریف» بود که یکی از خدمه جلوی او را گرفت.

به خانم «اوکانر» که تاپ کوتاه مشکی و شلوار فاق بلند پوشیده بود همین که سوار هواپیما شد تذکر دادند:« ببخشید خانم، لباس شما مناسب نیست و برخلاف ضوابط ما است.»

سپس یکی از مسافران مرد به وی توهین کرد و او را « زنیکه رقت‌انگیز» خواند و توصیه کرد « ژاکتی، کوفتی چیزی » به تن کند.

«اوکانر» در گفتگو با ایندیپندنت در مورد آن حادثه گفت « بدترین رویداد عمرم» بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/travel

© The Independent

بیشتر از جهان