یک مقام بهداشتی بریتانیا از تزریق یادآور واکسن کرونا در پاییز خبر داد

«درصورت شیوع گونه‌های دیگر یا افت میزان مصونیت، تزریق یادآور از افزایش ابتلا در زمستان جلوگیری می‌کند»

تاکنون بیش از ۲۳میلیون و ۶۰۰هزار نفر در بریتانیا دوز نخست واکسن ضدکرونا را تزریق کرده‌اند- Adrian DENNIS / AFP

به گفته یکی از مشاوران دولت بریتانیا، تزریق یادآور واکسن کرونا در «ماه اوت یا سپتامبر» انجام خواهد گرفت.

آنتونی هارندن، قائم‌مقام کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی (جی‌سی‌وی‌آی)، گفته است که اگر بریتانیا دچار شیوع گونه‌های دیگر ویروس کرونا شود یا میزان مصونیت افت کند، تزریق دوز یادآور به جلوگیری از افزایش ابتلا در زمستان کمک خواهد کرد.

او در گفت‌وگو با هفته‌نامه بی‌ام‌جی اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که گروه‌های آسیب‌پذیر در تزریق یادآور نیز نسبت ‌به عموم مردم اولویت خواهند داشت یا نه.

این درحالی است که بنا بر تازه‌ترین آمار روزانه دولت، ۱۲۱ نفر دیگر در بریتانیا بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و پنج‌ هزار و ۵۳۵ نفر به شمار مبتلایان افزوده شده است. درکل بیش از ۲۳میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بریتانیا دوز نخست واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گردهمایی در بوستان کلاپهام کامن در لندن برای اعتراض به قتل سارا ایورارد هم لغو شده است، زیرا معترضان نگران بودند مبادا به‌ دلیل نقض مقررات کرونا بازداشت شوند. به جای آن قرار شد معترضان در ساعت ۲۱:۳۰ غروب جلو در خانه خود بایستند.

این در حالی است که ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه، هشدار داده است که وضعیت ابتلا به کووید-۱۹ در پاریس به‌شدت وخیم شده و ممکن است محدودیت‌های جدیدی برقرار کنند.

از سوی دیگر، پس از آنکه اتریش شکایت کرد که به برخی از اعضای اتحادیه اروپا بیش از بقیه اعضا واکسن تحویل داده‌ شده است، این کشور و نیز اسلوونی، جمهوری چک، لتونی و بلغارستان، خواهان مذاکره درمورد چگونگی اجرای برنامه واکسیناسیون در این اتحادیه شدند.

در اردن نیز وزیر بهداشت، بعد از آن‌که مشخص شد شش نفر بر اثر کمبود کپسول اکسیژن در یکی از بیمارستان‌های دولتی جان باخته‌اند، استعفا داده است.

© The Independent

بیشتر از جهان