حمله مسلحانه به خودرو دیپلمات ایرانی در کابل

هیچ گروه یا فردی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است

افراد مسلح ناشناس به خودرو یک دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در کابل تیراندازی کردند - سفارت جمهوری اسلامی ایران

افراد مسلح ناشناس به خودرو یک دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در کابل تیراندازی و فرار کرده اند. این حمله شب گذشته در حوزه نهم شهر کابل رخ داد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در آخرین ساعات روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ برای انجام کاری از محوطه سفارت ایران بیرون رفت، اما دقایقی بعد هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.

مقام‌های افغان با تایید این خبر گفته‌اند که یک نفر در این حمله مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

مهاجمان سوار یک خودرو کرولای قرمز بودند و بعد از تیراندازی به خودرو سفارت جمهوری اسلامی از منطقه گریختند.

سفارت ایران در کابل در بیانیه‌ای می‌گوید که حمله به خودرو شخصی یک کارمند کنسولی آنها انجام شده است: « عصر روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ یکی از همکاران بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل که با خودرو شخصی جهت خرید مایحتاج به سطح شهر کابل رفته بود، مورد حمله سارقان مسلح که قصد ربایش خودرو او را داشتند، قرار گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این بیانیه، عامل تیراندازی دزدان مسلح بوده اند: «در این حادثه همکار سفارت، با هدف مقاومت در مقابل خواست سارقان اقدام به تلاش برای خروج از صحنه کرد که در پی آن سارقان مسلح، مبادرت به تیراندازی به خودرو وی کردند که خوشبختانه در این تیراندازی، وی آسیب جدی ندیده و اکنون در سلامت به سر می‌برد.»

اما سفارت ایران توضیح نداده است که با توجه به شرایط ناامن کابل چه سبب شده است که این کارمند در آن ساعت شب برای خرید بیرون شود.

هیچ گروه یا فردی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. جمهوری اسلامی ایران با گروه طالبان رابطه گسترده‌ای دارد و شورشیان پیش از این، تهدیدی متوجه دیپلمات‌های ایرانی نکرده‌اند.