دست‌کم هشت کشته در حمله موشکی به کابل؛ اصابت یک موشک به محوطه سفارت ایران

این بزرگ‌ترین حمله موشکی به پایتخت افغانستان در چند سال اخیر است

وزارت کشور افغانستان روز شنبه تایید کرد که شورشیان مسلح صبح امروز شهر کابل را موشک‌باران کرده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افعانستان، می‌گوید: ‌«تروریست‌ها صبح امروز ۲۳ موشک به سوی کابل پرتاب نمودند. با تاسف این راکت‌ها به مناطق مسکونی حوزه دهم، برج برق چهار قلعه، کوچه طاهری، نعمت‌پلازا، نزدیک دانشگاه سلام، چهار راه گل‌سرخ حوزه چهارم، چهاراه صدارت، پل باغ عمومی، جاده سپین زر، نزدیک آرشیو ملی حوزه دوم، اطراف دبیرستان مریم و ۵۰۰ فامیلی در حوزه یازدهم اصابت کرده است.»

این بزرگ‌ترین حمله موشکی به پایتخت افغانستان در چند سال اخیر است و به نظر می‌رسد این حملات با هدف برهم زدن آرامش و ترساندن مردم انجام شده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمار ابتدایی نشان می‌دهد که تاکنون هشت غیرنظامی کشته و ۳۱ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

در همین حال سفارت ایران در کابل در یک پیام توییتری خبر داد که یکی از موشک‌ها به محوطه این سفارتخانه اصابت کرده و ترکش‌های آن به ساختمان برخورد کرده است.

تصاویری که از محل انفجار در رسانه‌های اجتماعی پخش شده ‌است نشان می‌دهد که مردم هراسان می‌کوشند خود را از محل حادثه دور کنند.

همزمان در گوشه‌ای دیگر از پایتخت، دو بمب مغناطیسی منفجر شده ‌است.

گروه طالبان که از توانایی چنین حملاتی برخوردار است، دست داشتن در این موشک پرانی‌ها را رد کرده است.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، در پیامی در این باره نوشت:‌«من حملات بزدلانه راکتی امروز به مناطق غیرنظامی شهر کابل را به شدت محکوم می‌کنم. در این شرایط دشوار از ته دل با قربانیان و خانواده‌های آنها ابراز همدردی می‌کنم. هدف قرار دادن و ترساندن غیرنظامیان باید متوقف شود.»

جامعه جهانی از جمله سفارت آمریکا و بریتانیا در کابل نیز این حملات را محکوم کرده‌اند. 

موشک‌ها به مناطق مختلف کابل از جمله در محوطه سفارت ایران فرود آمده‌اند اما به هیچ کسی در سفارت آسیبی نرسیده‌است. 

این حملات دو روز پس از سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به کابل و امضای توافقنامه همکاری بین دو کشور رخ می‌دهد. آقای خان قول داده‌ است که به کاهش خشونت‌ها در افغانستان کمک کند.

بیشتر از