کیتی پری در دادگاه محکوم شد 

این خواننده متهم به کپی برداری از آهنگ Joyful Noise شده که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد

Valerie MACON / AFP

هیئت منصفه تائید کرده است که آهنگ «اسب سیاه» کیتی پری از یک آهنگ رپ مسیحی کپی‌ شده است.

پنج سال پیش مارکوس گری - که با اسم حرفه‌‌ای  فلَیم شناخته شده است - همراه با دو نویسنده همکار خود از این خواننده پاپ شکایت کردند. گری ادعا کرد این ترانه کیتی پری که در سال ۲۰۱۳ مشهور شد از ترانه Joyful Noise او و لاکری که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، کپی شده است

پس از محاکمه یک هفته‌ای، نه نفر از اعضای هیئت منصفه رأی دادند که در این ترانه ضرب‌آهنگ‌های اصلی ترانه گری دقیقا کپی‌ شده است، اگرچه پری و تهیه‌کننده او، دکتر لوک اصرار داشتند که هرگز آن ترانه را نشنیده‌اند چون اصلا موسیقی پاپ مسیحی گوش نمی دهند.

گری در ادامه گفت ممکن است در جاهایی مانند یوتیوب، مای‌سپیس یا اسپاتیفای که این ترانه میلیون‌ها بار پخش شده است، و یا حتی در مراسم جوایز گرمی، آن را شنیده باشند. این ترانه تراک پایانی آلبوم Our World: Redeemed فلَیم است که در سال ۲۰۰۹ نامزد دریافت جوایز گرمی شد.

در دادگاه پس از آنکه سیستم صدا دچار مشکل شده بود پری پیشنهاد کرده بود این آهنگ را به صورت زنده برای هیئت منصفه بخواند.

کریستین لپرا، وکیل این خواننده تأکید کرد که معتقد است گری و نویسندگان این آهنگ «تلاش می‌کنند که شالوده‌های اصلی موسیقی را  که باید در دسترس همگان باشد به تصاحب خود دربیاورند».

حالا که دادگاه به نفع گری رأی داده است، معلوم خواهد شد كه متهمان این پرونده از جمله پری باید چقدر جریمه بپردازند.

ترانه اسب سیاه از آلبوم «منشور» کیتی پری که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و نامزد جوایز گرمی شد، به مدت چهار هفته در صدر ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی