«قفس طلایی»: حمله رسانه‌ها به خاندان سلطنتی پس از مصاحبه مگان و هری

مصاحبه‌ای که مثل بمب در سراسر جهان خبرساز شده است

رسانه‌های سراسر جهان، به ویژه برنامه شبکه سی‌بی‌اس، واکنش نشان دادند و بسیاری‌ در مورد رسوایی جدید خاندان سلطنتی بریتانیا اظهارات تندی کردند- Glyn KIRK / AFP

عصر روز یک‌شنبه، دوک و دوشس ساسکس در مصاحبه‌‌ای جنجالی به طول دو ساعت با اپرا وینفری در شبکه سی‌بی‌اس، تمام حقایق مربوط به زندگی اندوه‌بار خود را با خاندان سلطنتی بریتانیا فاش کردند.

هری و مگان تمام مشکلات خود با این خاندان را یکی پس از دیگری آشکار کردند. مگان از اظهارات نژادپرستانه، قلدری‌ها و مشکلات روحی خود سخن گفت.

به گفته دوک، کاخ سلطنتی حقوق او را «قطع کرد» و شاهزاده چارلز دیگر پاسخ تماس‌های او را نمی‌دهد. مگان اما اظهار کرد که ملکه «همیشه با او مهربان» بوده است.

واکنش‌ها به مصاحبه مزبور تنها به بریتانیا و ایالات متحده محدود نشده است. رسانه‌های سراسر جهان، به ویژه برنامه شبکه سی‌بی‌اس، واکنش نشان دادند و بسیاری‌ در مورد رسوایی جدید خاندان سلطنتی بریتانیا اظهارات تندی کردند.

در روزنامه فرانسوی لوموند نوشته شد که خاندان سلطنتی بریتانیا «دچار بحرانی جدید» شده است.

لیبراسیون، روزنامه فرانسوی دیگر، نیز بر تأثیر این مصاحبه بر خاندان سلطنتی اشاره کرد و گفت که این اختلاف می‌تواند برای شاهزاده‌ها «بیش از حد مشکل‌ساز» شود.

لیبراسیون در ادامه بخش‌هایی از سخنان تند درباره خاندان سلطنتی را قید کرد و آن‌ها را «تله»، «چاهی بی‌انتها که از راه فراری نیست» و «زندان طلایی» خطاب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مقاله آمده است که در این «شرکت» یا «نهاد»، هر «ابتکار یا نظر شخصی پاک می‌شود.» در ادامه به اشک‌هایی که این زوج در طول مصاحبه ریختند و خشم و طرد‌شدگی که در «آن سوی اقیانوس اطلس» احساس می‌کنند، پرداخت.

روزنامه اسپانیایی ال پاییز این مصاحبه را «بمبارانی دو ساعته» خواند، و نیز  به این نکته اشاره کرد ‌که مگان احساس کرده است خاندان سلطنتی «نگران» رنگ پوست فرزندش هستند.

این مقاله ملکه را به نادیده گرفتن فریاد‌های این زوج متهم کرد و گفت: «برخلاف میلیون‌ها بیننده، این اوست که علاقه‌ای به شنیدن حرف‌های آن‌ها ندارد.» تعدادی از روزنامه‌ها گزارش داده‌اند که ملکه ظاهراً قصد تماشای این مصاحبه را ندارد.

روزنامه استرالیایی سیدنی مورنینگ هرالد این مصاحبه را «درامی ممتاز» خواند و آن را یک «نمایش» توصیف کرد و نوشت که این برای مگان در حکم یک «پیروزی» بود که «خاندان سلطنتی را نژادپرستانی بی‌احساس جلوه دهد.» ضمناً مگان را «ملکه‌ای که به خانه بازگشته» و «قابل‌فروش‌ترین چهره مشهور» ایالات متحده خواند و حتی او را با کیم کارداشیان مقایسه کرد.

روزنامه آلمانی بیلد تفسیری واقعی و دقیق‌ از مصاحبه ارائه داد و ادعا‌های آنان را با بمب مقایسه کرد. در این مقاله به انزوا و افکار تمایل به خودکشی دوسش ساسکس نیز پرداخته شد. همچنین اشاره شد که او «اغلب ماه‌ها» نمی‌توانست از خانه خارج شود.

روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا در مورد مبلغی که آنان با شرکت در این مصاحبه دریافت کرده‌اند، گمانه‌زنی کرد.

این مقاله با نکته‌ای ظریف به پایان رسید: «فیلمنامه فصل جدید مجموعه «تاج» تکمیل شد: نوشته و حتی اجرا‌ شده است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی