جوانان سیاه‌پوست مناطق فقیرنشین، سوءظن به واکسن کرونا

از هر ده سیاه‌پوست یا بزرگ‌سال سیاه‌پوست در بریتانیا چهار نفر در مورد واکسیناسون کووید تردید دارند

اداره آمار ملی می‌گوید ۹ درصد از اشخاصی که در مورد واکسن تردید نشان داده‌اند، کسانی هستند که یا در این مورد اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، یا مایل به اظهار نظر نیستند، و یا افرادی هستند که به روشنی با واکسن مخالفند- REUTERS/Henry Nicholls

داده‌های جدید اداره آمار ملی بریتانیا حاکی از آن است که جوانان محله‌های فقیرنشین و سیاه‌پوستان بیشترین تردید را در مورد تلقیح واکسن کرونا دارند. 

اکثریت شهروندان بریتانیا، ۹ نفر از هر ۱۰ نفر، از واکسن‌های کووید-۱۹ پشتیبانی می‌کنند و خواهان تلقیح آن هستند.

اما اداره آمار ملی می‌گوید نتیجه نظرخواهی‌های این نهاد در تاریخ میان ۱۳ ژانویه تا ۷ا فوریه نشان می‌دهد که کمتر از ده درصد جمعیت کشور، از تلقیح واکسن اکراه دارد.

در این گزارش آمده است که از هر ده سیاه‌پوست یا بزرگسال سیاه‌پوست در بریتانیا، چهار نفر در مورد واکسیناسون کووید تردید دارند. این بالاترین شاخص (بی‌اعتمادی به واکسن) در میان گروه‌های قومی (ساکن بریتانیا) است که بیشترین آن را جوانان میان ۱۶ تا ۲۹ سال، یا یک نفر از هر شش نفر، یا هفده درصد آن‌ها را تشکیل می‌دهد. 

در مقایسه با هفت درصد بزرگسالان مناطق ثروتمندتر انگلستان (بخشی از بریتانیا) که نسبت به واکسن‌های کرونا بدبینند، شانزده درصد بزرگسالان  فقیرترین نواحی انگلستان مایل به تلقیح واکسن نیستند.  

این امر در تعداد موارد تلقیح در نقاط فقیرتر کشور محسوس است که مقامات درمانی در واکسیناسیون کلیه افراد گروه‌های در الویت با مشکل رو‌به‌رو بوده‌اند. حتی کارمندان  نظام درمان عمومی بریتانیا که از اقلیت‌های سیاه‌پوست و آسیایی هستند، نیز نسبت به دریافت واکسن اکراه داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلقیح واکسن، به‌ ویژه در میان گروه‌های در خطر، به منظور کاهش موارد شدید کووید-۱۹ و بستری شدن در بیمارستان و مرگ، حیاتی است.

این داده‌ها بر اساس چهار هفته نظرخواهی اداره آمار ملی بریتانیا در مورد واکسن و نحوه زندگی افراد منتشر شده است.

تیم ویزارد، از اداره آمار ملی، می‌گوید: «در طول سه ماه گذشته، برخورد مردم به واکسن کووید-۱۹ به گونه‌ای فزاینده مثبت شده است. از هر ۱۰ بزرگسال، ۹ نفر یا داوطلب دریافت واکسن است یا هم‌اکنون واکسینه شده است.» 

«در میان اشخاصی که در مورد تلقیح واکسن تردید دارند، جوانان و بزرگسالان سیاه‌پوست هستند که در مورد عوارض جانبی واکسن در بلندمدت و موثر بودن آن اظهار نگرانی کرده‌اند.»

اداره آمار ملی می‌گوید ۹ درصد از اشخاصی که در مورد واکسن تردید نشان داده‌اند، کسانی هستند که یا در این مورد اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند، یا مایل به اظهار نظر نیستند، و یا افرادی هستند که به روشنی با واکسن مخالفند.

این نظرخواهی همچنین حاکی از آن است که والدین کودکان زیر چهارسال در مورد دریافت واکسن ابراز تردید کرده‌اند. درصد آن‌ها ۱۶ به ۸ در مقایسه با افراد بی‌فرزند، یا کسانی است که از فرزندانشان جدا زندگی می‌کنند.

دلایل عمده‌ای که از سوی تمام گروه‌های مردد ابراز شده است، نگرانی از عوارض جانبی آن بر سلامت فرد در بلندمدت و «موثر بودن واکسن‌هاست.»

بیش از ۲۱ میلیون نفر در بریتانیا نخستین دوز از واکسن‌های فایزر/بیونتک یا آکسفورد/استرازنکا را دریافت کرده‌اند. ناظران پزشکی هیچ گونه نگرانی در مورد ایمن بودن این واکسن‌ها ندارند.  

در لندن، ۱۳ درصد مردم نسبت به تلقیح واکسن ابراز تردید کرده‌اند، در حالی که این درصد در جنوب غربی انگلستان ۷ درصد است و در جنوب شرقی از ۸ درصد تجاوز نمی‌کند. آمار تردید در مورد واکسن در شرق لندن و میدلند جنوبی ۹ درصد است.

© The Independent

بیشتر از جهان