عربستان سعودی از انهدام چهار پهپاد مسلح دیگر حوثی‌ها خبر داد

سخنگوی حوثی‌های یمن اعلام کرده بود در حمله پهپادی به پایگاه هوایی ملک‌خالد و فرودگاه ابها، هدف‌ها به‌طور دقیق مورد اصابت قرار گرفته‌اند 

حوثی‌ها می‌گویند در حمله پهپادی روز جمعه از هواپیمای بدون سرنشین «صماد ۳» و «قاصف کی۲» استفاده کرده‌اند- تصویر از رسانه‌های اجتماعی

نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد چهار پهپاد مسلح حوثی‌ها را که به‌سمت پایگاه هوایی ملک‌خالد در خمیس مشیط و فرودگاه ابها، در جنوب غربی عربستان سعودی فرستاده شده بودند، رهگیری و منهدم کرده است.  

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، واس، ظهر جمعه، ۱۵ اسفندماه، با انتشار بیانیه ترکی المالکی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، نوشت: «نیروهای ائتلاف صبح امروز (جمعه) یکی از پهپادهای مسلحی را که شبه‌نظامیان تروریست حوثی عامدانه و به‌طور مرتب از آنها برای حمله به افراد و هدف‌های غیرنظامی استفاده می‌کنند، در خمیس مشیط رهگیری و منهدم کرد.»

ترکی مالکی اعلام کرد که از بامداد روز جمعه، نیروهای ائتلاف در مجموع چهار پهپاد حوثی‌ها را رهگیری و منهدم کرده‌اند.

در این بیانیه اقدام حوثی‌های مورد حمایت ایران در هدف قرار دادن غیرنظامیان، «جنایت جنگی» خوانده شده است.  

یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌های یمن، صبح جمعه در حساب توییتر خود نوشته بود که سحرگاه در حمله سه هواپیمای بدون سرنشین از نوع «صماد ۳» و «قاصف کی۲» مسلح، هدف‌های مهمی در پایگاه هوایی ملک‌خالد و فرودگاه ابها، به‌طور دقیق مورد اصابت قرار گرفته‌اند. 

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او روز پنجشنبه نیز از حمله موشکی به تاسیسات آرامکو در شهر جده و همچنین حمله پهپادی به پایگاه هوایی ملک‌خالد در خمیس مشیط خبر داده بود. پیش از آن، شنبه شب (۹ اسفند) نیز حوثی‌ها با موشک بالیستیک به‌سمت ریاض و با پنج پهپاد انتحاری به‌سمت خمیس مشیط حمله کرده بودند. بنابر گزارش‌ها، عربستان سعودی با استفاده از سامانه‌های پدافندی و هواپیماهای جنگنده خود، آن‌ها را پیش از برخورد به اهدافشان ساقط و حمله‌ها را دفع کرده بود.  

شبه‌نظامیان حوثی‌ مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به‌تازگی بر تعداد حمله‌هایشان به شهرهای عربستان سعودی افزوده‌اند؛ هرچند بنابر اعلام نیروهای ائتلاف، بیشتر این حمله‌ها رهگیری و خنثی شده است.

حوثی‌ها شش سال است در یمن با دولت قانونی آن کشور و نیروهای ائتلاف تحت حمایت عربستان سعودی می‌جنگند. به‌تازگی اعلام شد که در راستای اقدام‌های دولت جدید آمریکا برای پایان دادن به این جنگ شش‌ساله،  تیموتی لندرکینگ، فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور یمن، روز هشتم اسفندماه در شهر مسقط، پایتخت عمان، در نشستی با محمد عبدالسلام، مذاکره‌کننده ارشد حوثی‌ها دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بیشتر از جهان