حمله «جیش‌العدل» به خودروهای سپاه در سیستان و بلوچستان

خودرویی که هدف حمله قرار گرفت حامل نیروهای یگان مهندسی سپاه پاسداران بود

عکس از تسنیم- نیروهای امنیتی مرزی در سیستان و بلوچستان

رسانه‌های ایران عصر سه‌شنبه از حمله مسلحانه گروه «جیش العدل» به خودروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر مرزی سراوان در استان سیستان و بلوچستان خبر دادند.

خبرگزاری صداوسیما از قول معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان گزارش داد، این حمله عصر امروز در منطقه کشتگان بخش بم‌پشت شهرستان سراوان رخ داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، خودرویی که هدف حمله قرار گرفت حامل نیروهای یگان مهندسی سپاه پاسداران بوده است، اما این مقام امنیتی به تلفات احتمالی حمله اشاره‌ای نکرده است.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران ساعتی بعد در بیانیه‌ای گفت یک نفر از مهندسین سپاه در جریان حمله امروز مجروح و سرنوشت یک نفر دیگر نیز در حال بررسی است.

هفته پیش گروهی از سوخت‌بران در آن منطقه هدف تیراندازی سپاه قرار گرفتند و دست‌کم ده تن از آنها کشته شدند. این حمله اعتراضات گسترده‌ای را در سراوان به دنبال داشت.

وبسایت «رصد بلوچستان» گفته است جیش العدل دو خودروی سپاه را هدف حمله قرار داد که موجب درگیری بین دو طرف، انهدام یکی از خودروها و کشته شدن پنج سپاهی شد.

در این گزارش ادعا شده است جیش العدل، سه تن از اعضای سپاه را نیز به گروگان گرفته‌اند. رسانه‌های رسمی ایران هنوز این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

گروه موسوم به جیش العدل می‌گوید برای دفاع از حقوق مردم بلوچ و سنی در سیستان و بلوچستان مبارزه می‌کند و ازاین‌رو خود را «ارتش عدالت و برابری» معرفی کرده است.