دومین حمله سایبری طی ده روز اخیر به سیستم نرافزاری قوه قضائیه ایران

شنبه هم خبری در باره نشت اطلاعات ۲۵ میلیون کاربر از سامانه ابلاغ قضایی، منتشر شد و به‌سرعت تکذیب شد

قوه قضاییه خبر حمله سایبری را به سرعت تکذیب کرد- عکس تزئینی از پایگاه خبرگزاری الف

طبق اظهار منابع مطلع در قوه قضائیه به ایندیپندنت فارسی، صبح روز ۱۱ اسفندماه، سیستم ثبت لایحه و شکایت قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مورد حمله سایبری قرار گرفت و ساعاتی از دسترس خارج شد.

طی ده روز اخیر این دومین بار است که سیستم نرم‌افزاری ثبت شکایت‌ها و لوایح که به نام‌های «عدل ایران» و «ثنا» معروف است از دسترس کاربران به دلیل حمله سایبری خارج شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منبع مطلع در قوه قضائیه دراین‌ خصوص گفت: «ده روز قبل سامانه ثبت لوایح قوه قضائیه پس از این که لایحه‌ای از سوی یکی از وکلا در سیستم قرار داده شد و شعبه مربوطه در دادگستری تهران تلاش برای برداشتن آن داشت، مورد حمله سایبری از طریق ارسال برنامه‌ریزی شده ویروس قرار گرفت و از دسترس خارج شد. »

روز دهم اسفندماه نیز خبری در خصوص نشت اطلاعات ۲۵ میلیون کاربر از سامانه ابلاغ قضایی، منتشر شده و به‌ سرعت تکذیب شد.

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https://adliran.ir/ پلی بین قوه قضائیه ایران و مراجعان  خدمات این دستگاه است. شهروندان ایرانی با ثبت‌نام در این سامانه، امکان دریافت، مشاهده و چاپ ابلاغیه‌های الکترونیک قضایی مانند ابلاغیه‌های وقت رسیدگی، دادنامه، قرار نهایی، تصمیم نهایی، اجرائیه، رفع نقص، تجدیدنظرخواهی، فرجام‌خواهی، تبادل لوایح، تعیین مهلت جهت انجام کار، دریافت پیوست‌های ابلاغیه و جستجوی ابلاغیه را پیدا می‌کنند.