آینه روی جلد مجله ووگ به چه معناست؟

روی جلد شماره ماه سپتامبر عکسی است از پانزده زن و یک قطع سفید آینه مانند

CHRIS JACKSON / POOL / AFP

روز یکشنبه بیست و هشتم ژوئیه، مجله مد «ووگ» بریتانیا عکس روی جلد  شماره سپتامبرش را که توسط دوشس ساسکس سردبیری شده، منتشر کرد

این عکس تصویر پانزده زن را نشان می دهد که به گفته این نشریه «زنان هوشمند و نماد تغییر» هستند. در میان آن ها جاسیندا آردن، نخست وزیر نیوزیلند، رامالا علی، بوکسور، شیناد برک، فعال گوناگونی هستند. روی جلد شماره موسوم به «نیروهای تغییر» یک تصویر در وسط  را خالی و آینه وار گذاشته است. 

دلیل این نقطه آینه وار این است که خواننده احساس کند در میان این زنان الهام بخش است.

در بیانیه مجله «ووگ» آمده است: «دوشس احساس می کند خوانندگان «ووگ» بریتانیا نیز بخشی از این جنبش هستند. به همین دلیل شانزدهمین تصویر روی جلد آینه ای است که خواننده را شامل می شود و آن ها را ترغیب می کند از موضع خود برای ایجاد تغییر استفاده کنند».

روی جلد «ووگ» مشابه تصویر روی جلد مجله «تایم» در سال ۲۰۱۷ است که تحت عنوان «شخصیت سال» نمایانگر یک بازوی ناشناس در کنار پنج شخصیتی بود که سکوت خود را شکستند.

«تایم» گفت بازو مظهر کسانی است که هدف تهاجم و تجاوز جنسی قرار گرفته و نتوانسته اند جلو بیایند و هویتشان را افشاء کنند.

دوشس ساسکس به عنوان سردبیر مهمان به مدت هفت ماه با سردبیر «ووگ» بریتانیا روی شماره سپتامبر که سخت انتظارش می رود، کار کرده است. سردبیر «ووگ» گفت او و مگان در مورد این که آیا او می خواهد تصویرش روی جلد مجله چاپ شود یا نه، بحث کرده اند، اما دوشس تصمیم گرفت است که این کار «خودستایی» است. 

او افزود: «او در عوض خواست که روی زنانی که او تحسین می کند، تمرکز کنیم».

برخی از ستارگانی که که تصویرشان روی جلد «نیروهای تغییر» چاپ شده، در شبکه های اجتماعی درباره انتخابشان توسط دوشس ساسکس واکنش نشان دادند. لاورن کاکس، ستاره «نارنجی سیاه جدید است» در پست اینستاگرامش نوشت: «سخت تحت تاثیر سهیم شدن روی جلد (ووگ) قرار گرفته ام و بسیار خوشحالم. از دوران کودکی آرزو داشتم روی جلد مجله ووگ ظاهر شوم».

جمیله جمیل، بازیگر و بنیانگزار سایت «آی وِی» در توئیتی نوشت که او از اینکه با «گروهی از پرچمداران تغییر» روی جلد «ووگ» آمده، «شگفت زده» شده است.

شماره ماه سپتامبر ووگ بریتانیا از روز دوم ماه اوت در روزنامه فروشی ها و نوع دیجیتال آن در همان روز در معرض فروش خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی