حمله شدید ترامپ به دولت بایدن در اولین سخنرانی عمومی

«اگر من برنده انتخابات بودم طی یک هفته با ایران به توافق می رسیدم»

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا- REUTERS/Joe Skipper

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا امروز در اولین سخنرانی عمومی اش پس از ترک کاخ سفید گفت که با «دموکرات‌های افراطی» به مبارزه ادامه خواهد داد. او به‌شدت به دولت بایدن حمله کرد و آن را «بدترین دولت تاریخ آمریکا» خواند. آقای ترامپ از عملکرد خود در زمینه مبارزه با مهاجرت به آمریکا دفاع کرد.

آقای ترامپ عصر یکشنبه به وقت در گردهمایی سالانه محافظه‌کاران ایالات متحده که امسال در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا محلی، در گردهمایی سالانه محافظه‌کاران ایالات متحده که امسال در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا برگزار شد گفت: «من امروز در این‌جا حاضر شده‌ام تا به شما اعلام کنم مسیر فوق‌العاده‌ای که چهار سال پیش با هم آغاز کردیم به هیچ عنوان تمام نشده است.»

سخنرانی ترامپ بیشتر بر انتقاد از سیاست دولت بایدن در باره مهاجران آمریکای لاتین متمرکز بود.

 او با حمله شدید به دولت بایدن گفت که دموکرات‌ها چهار سال دیگر، قدرت را از دست خواهند داد. او تکرار کرد که آقای بایدن در انتخابات ۲۰۲۰هم به ناحق برنده شده است.

آقای ترامپ گفت: «می دانستیم که دولت بایدن بد خواهد بود ولی نمی دانستیم که این قدر افراطی خواهد بود. او بدترین رئیس جمهوری آمریکا تا به امروز است.»

او گفت: «ما حزب  جدیدی تشکیل نخواهیم داد و توانایی و قدرت خود را تقسیم نخواهیم کرد. بلکه، قدرتمند‌تر و متحد‌تر از همیشه خواهیم بود.»

مایک پنس، معاون پیشین رئیس جمهور، بنا به گزارش‌ها دعوت به شرکت در این گردهمایی را رد کرد، و میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا، اصلا دعوتنامه‌ای دریافت نکرد.

به گزارش شبکه خبری فاکس، یک نظرسنجی نشانی می‌دهد که ۹۵ درصد از محافظه‌کاران آمریکا از عملکرد آقای ترامپ در دوره چهارساله ریاست جمهوری‌اش خشنودند.

آقای ترامپ سخنرانی خود تولید واکسن کرونا را از افتخارات خودش ذکر کرد و گفت بر اثر فشار او بوده که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را به این سرعت تصویب کرد.

آقای ترامپ: دولت بایدن تحریمهای ایران را لغو کرد. او افزود: «اگر من برنده انتخابات بودم طی یک هفته با ایران به توافق می رسیدم.»