پدر و مادر کودک در بند: عبدالرئوف را آزاد کنید، دیگر تحمل نداریم        

بیش از چهار ماه است که گروه‌های مافیایی عبدالرئوف را در بلخ گروگان گرفته اند و باج می‌خواهند

گروگانگیران عبدالرئوف ۹ ساله را ربوده و بیش از دو میلیون دلار باج خواسته اند - رسانه‌های اجتماعی

بیش از چهار ماه می‌شود که عبدالرئوف ۹ ساله در بند گروگانگیران اسیر است و تاکنون هیچ سرنخی به دست نیامده که نشان دهد این طفل را کدام گروه، در کدام استان افغانستان نگه می‌دارد.

پدر و مادر عبدالرئوف بارها از ربایندگان خواسته‌اند فرزند ۹ ساله‌شان را که مریض است، به خاطر خدا آزاد کنند تا بیش از این آسیب نبیند؛ اما گروگان‌گیران جز اینکه مقدار مبلغ درخواستی خود را افزایش دهند، در مورد رهایی‌ او سخنی بر زبان نیاورده‌اند.

مادر این طفل ربوده‌ شده افغان، از دولت افغانستان و نهادهای امنیتی این کشور می‌خواهد برای رهایی پسر مریضش هرچه زوتر دست ‌به‌ کار شوند و سرنوشت او را معلوم کنند: «آن روز که پسرم را ربودند هم مریض بود و با ده‌ها مشکل به مدرسه می‌رفت. اکنون که از دوری او بیش از چهار ماه می‌گذرد، هیچ سرنخ روشنی نداریم که در چه وضعی است. از حکومت و نهادهای امنیتی خواهش داریم که برای رهایی عبدالرئوف جان تلاش کنند و نیز به ربایندگان می‌گویم که شما هم مانند من، فرزند و مادر دارید و باید درد دوری از فرزند را بدانید. لطفا پسر مریضم را آزاد کنید تا خداوند شما را در دنیا و آخرت اجر دهد.»

او با چشمان پر از اشک ادامه داد: «دیگر توان دوری از فرزند ۹ ساله‌ام را ندارم. هر چه در توان ما بود انجام دادیم اما نتیجه نداد. لطفا عبدالرئوف جان را رها کنید تا دوباره به آغوش خانواده خود بازگردد.»

پدر این پسر ربوده شده افغان هم به مسئولان نهادهای امنیتی کشورش انتقاد دارد و آنان را به اطلاع ندادن نتیجه تحقیقاتشان درباره سرنوشت فرزندش متهم می‌کند: «بیش از چهار ماه از ربایش عبدالرئوف جان می‌گذرد اما متاسفانه نهادهای امنیتی به جز این که می‌گویند تلاش داریم تا وی را رها کنیم دیگر هیچ اطلاعاتی از وضعیت سلامتی وی و این که کجا است و ‌چه کسانی او را ربوده‌اند ارائه نمی‌کنند. اکنون ما در یک سر درگمی کامل به سر می‌بریم و نمی‌دانیم چه کنیم و از کدام طریق پیش رویم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آن که نهادهای امنیتی افغان نتوانستند در رابطه با سرنوشت طفل ربوده ‌شده سرنخی به دست آورند، پدر عبدالرئوف به گروه طالبان در استان بلخ مراجعه کرد. او می‌گوید: «از روزی که عبدالرئوف را دزدیده‌اند تاکنون بارها به نهادهای امنیتی مراجعه کردم اما جز این که گفتند برای رهایی‌اش در تلاشیم، حرف دیگری نشنیدم. بالاخره نزد طالبان رفتم. طالبان تاکنون ۱۱ نفر را در رابطه به ربایش پسرم دستگیر کرده‌اند و اکنون نیز تلاش دارند تا عبدالرئوف را آزاد کنند. من باید بگویم برای رهایی فرزندم نزد هر گروه که باشد می‌روم. حتی حاضرم بمیرم تا فرزندم آزاد شود اما متاسفانه تاکنون هیچ دستاوردی که نشان دهد پسرم نزد کدام گروه و کجا است، به دست ما نرسیده است.»

او گفت: «در گذشته مانند فرزند من، ده‌ها طفل دیگر هم دزدیده شدند اما پس از چند روز با پرداخت مقدار کمی پول آزاد شدند. من نمی‌دانم که چرا گروگانگیران پسرم از من برای رهایی فرزندم دو میلیون دلار تقاضا دارند و هر روز که می‌گذرد این مقدار را بیشتر می‌کنند. نمی‌دانم که چرا این‌گونه است یا این که موضوع را سیاسی کرده‌اند. ما از بزرگان کشور و ربایندگان خواهش داریم که عبدالرئوف جان را آزاد کنند.»

 از زمانی که عبدالرئوف، طفل ۹ ساله افغان از سوی ربایندگان در استان بلخ دزدیده شد تاکنون، چند ویدیو از او برای خانواده‌اش فرستاده شده است که این ویدیو‌ها در صفحات اجتماعی دست به دست می‌شوند و نشان می‌دهند که عبدالرئوف اختطاف شده از خانواده‌اش تقاضا دارد پول تعیین شده را به گروگان‌گیران را پرداخت کنند، چون وضعیت سلامتی‌اش خوب نیست و باید هر چه زوتر به خانه بازگردد.

خانواده این طفل می‌گویند که برای رهایی فرزندشان هرچه در توان داشتند انجام دادند اما هیچ نتیجه‌ای نداشته است و مقدار پولی هم که از آنان تقاضا شده، بسیار گزاف است. آنان تاکید دارند که این پول را ندارند اما برای رهایی عبدالرئوف تمام زندگی‌شان را فدا می‌کنند.

مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری افغانستان که از بزرگان بانفوذ سمت شمال این کشور به شمار می‌رود، درباره ربودن این طفل ۹ ساله گفت: «من بزرگ آنان هستم و دوری این فرزند را از پدر و مادرش می‌فهمم. در کنار دولت، تلاش‌های ما نیز برای رهایی وی در جریان است اما متاسفانه گروگانگیران قوی هستند و هر زمانی که موقعیت آنان شناسایی می‌شود، فورا تغییرمکان می‌دهند.»

مریم، که مادر هفت طفل است، می‌گوید: «لعنت بر وجدان این گروگانگیران و لعنت بر حامیان و کسانی ‌که به رهایی این طفل معصوم بی‌توجه‌اند. درد دوری فرزند را مادر و پدرش می‌دانند نه کثافت‌هایی که او ربوده‌اند. من دولت را در آزادنشدن این کودک معصوم مقصر می‌دانم. اگر ضعف و ناتوانی آنان نبود چگونه چهار ماه می‌گذشت؟ باید بگویم که از ربایندگان، امید دلسوزی نمی‌رود. باید دولت و کسانی دیگر که می‌توانند همکاری کنند و دست‌به‌کار شوند تا خدای ناخواسته طفل از بین نرود.»

عبدالرئوف، طفل ۹ ساله افغان که در استان بلخ زندگی می‌کرد، در حالی که ساعت شش و نیم یک روز صبح به مدرسه می‌رفت، از سوی چهار فرد که لباس نظامی به تن داشتند، از خودرو پایین آورده و دزدیده شد. اکنون که از ربایش وی بیش از چهار ماه می‌گذرد، سرنوشتش معلوم نیست و تلاش‌های خانواده، حکومت این کشور و حتی طالبان برای رهایی‌ او جریان است اما عبدالرئوف هنوز دربند است.