گردهمایی بزرگ محافظه‌کاران آمریکا فرصتی برای «قدرت‌نمایی» ترامپ

این کنفرانس سالانه برای نخستین بار در سال ۱۹۷۴ برگزار شد و رونالد ریگان در آن سخنرانی کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده- OLIVIER DOULIERY / AFP

کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران در آمریکا روز پنجشنبه ۲۵ فوریه در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا برگزار خواهد شد و قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق از حزب جمهوری‌خواه نیز، در نخستین حضور خود در یک گردهمایی عمومی، در آن سخنرانی کند.

این کنفرانس سالانه برای نخستین بار در سال ۱۹۷۴ برگزار شد و رونالد ریگان رئیس جمهوری اسبق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، که در آن زمان فرماندار کالیفرنیا بود و دو سال بعد از آن نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، سخنرانی افتتاحیه کنفرانس را ایراد کرد.

فعالان و سیاستمداران راست‌گرا از سراسر کشور در این نشست چهار روزه گرد‌هم خواهند آمد و فرصتی مناسبت برای آنهاست که نظرات خود را در مورد طیفی از مسائل مورد نگرانی، به ویژه در نظام ارزشی خود از متمم دوم قانون اساسی گرفته تا سقط جنین، بیان کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی شکست دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر و عدم موفقیت او برای ماندن در کاخ سفید و حمله حامیان تندرو او به کنگره، حزب جمهوری‌خواه دچار نوعی جنگ داخلی شده و کنفرانس امسال احتمالا شور و حال بیشتری در مقایسه با سال‌های اخیر خواهد داشت.

اکنون نگاه حامیان وفادار ترامپ و بدنه معتدل جمهوری‌خواه در مورد آینده حزب، مقابل هم قرار گرفته و حتی از احتمال تشکیل جناح‌های رقیب درون حزبی صحبت می‌شود.

وبسایت اکسیوس در گزارشی می‌گوید رییس جمهوری سابق، که پس از ترک کاخ سفید و مسدود شدن حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی حضور کم‌رنگی در عرصه اجتماعی و سیاسی داشته است، احتمالا از این کنفرانس برای «نمایش قدرت» استفاده خواهد کرد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری سابق و میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سابق جمهوری‌خواه در سنا که پس از یورش ششم ژانویه به کنگره، چه در حرف و چه در عمل از ترامپ فاصله گرفتند، از جمله اعضای سنگین‌وزنی هستند که ترامپ احتمالا قصد دارد به آنها بفهماند هنوز رهبری حزب با او است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، مایک پنس از شرکت در کنفرانس امسال خودداری کرده است.