کشف ۱۸۴ میلیون پوند کوکائین جاسازی شده در بار موز

بیش از دو تن کوکائین در میان محموله موز از کلمبیا به بریتانیا جاسازی و قاچاق شده بود

پلیس می‌گوید این یکی از بزرگ‌ترین عملیات کشف مواد مخدر در بریتانیا بوده است- Orlando SIERRA / AFP

پلیس بریتانیا ۲/۳ تن کوکائین به ارزش ۱۸۴ میلیون پوند را در لندن کشف و ضبط کرد. این مواد مخدر در میان محموله موز از کلمبیا به بریتانیا جاسازی و قاچاق شده بود.

اداره ملی مبارزه با جرائم بریتانیا که عملیات مشترک تحقیقاتی را با پلیس لندن انجام داده، گفته است گمان می‌رود که کشف این مقدار ماده مخدر نوع الف، یکی از بزرگترین کشف‌ها در بریتانیا باشد.

به دنبال هجوم مسلحانه به یک شهرک صنعتی در تاتنهام، واقع در شمال لندن، در روز پنجشنبه، ۱۰ مرد ۲۱ تا ۵۶ ساله بازداشت شدند.

تصاویر این حمله نشان می‌دهد که افراد مجهز به سلاح گرم و به کلاه ایمنی و ماسک‌های ضدگاز، با شکستن یک در به ساختمانی ریختند که در آن ۴۱ سکوی مملو از جعبه‌های موز قرار داشت.

آژانس ملی جرائم تخمین زده که اگر کوکائین‌ها در خیابان‌های بریتانیا فروخته می‌شد، ارزش آن به ۱۸۴ میلیون پوند می‌رسید. این محموله کوکائین روز یکشنبه در بندر بین‌المللی پورتسموت، توسط ماموران نیروی مرزی در بار موز، کشف و ضبط شد.

به گفته آژانس ملی جرائم، این محموله یک روز قبل، با یک کشتی باری از کلمبیا و تحت عنوان «یک محموله قانونی موز» به آنجا رسیده بود.

جان کولز، رییس عملیات ویژه آژانس ملی جرائم گفت:‌ «این آژانس بر ایجاد اخلال در کار گروه‌های جرائم سازمان‌یافته متمرکز است که مهم‌ترین خطر را برای بریتانیا ایجاد می‌کنند و از جمله شامل افراد درگیر در ارائه و تهیه مواد مخدر نوع الف، می‌شود.»

او گفت:‌ «مواد مخدر غیرقانونی تهدیدی خطرناک به شمار می‌روند و کسانی که با کوکائین سروکار دارند، اغلب خشن هستند. تامین کوکائین مستقیما با کاربرد سلاح گرم، چاقوکشی، و بهره‌کشی از جوانان و افراد آسیب‌پذیر و ضعیف، مرتبط است.»

او افزود: «ما از نزدیک با شرکای داخلی و بین‌المللی کار می‌کنیم تا افرادی را که در صدر زنجیره هستند هدف قرار دهیم و اطمینان حاصل کنیم که شبکه‌های مواد مخدر بین‌المللی با واکنش جهانی روبه‌رو خواهند شد.»

او گفت:‌ «نیروی مرزی شریکی مهم است و در جلوگیری از انتقال و قاچاق موفقیت‌آمیز مواد مخدر به داخل کشور، نقش حیاتی ایفا کرده است.»

سايمون مورینگ، سر کارآگاه جنایی، از پلیس لندن بزرگ، افزود که عملیات «پیچیده و فشرده» در «مختل کردن شبکه‌های سازمان‌یافته مجرمانه نقش حیاتی دارند.»

او گفت:‌ «می‌دانیم که میان مواد مخدر و خشونت یک رابطه ناگسستنی وجود دارد، و از همین روست که مقابله با واردات و تهیه مواد مخدر بخش مهمی از کار ما در کاهش جرائم خشونت‌آمیز در لندن است.»

© The Independent

بیشتر از جهان