کاخ باکینگهام اعلام کرد که دوک و دوشس ساسکس، به وظایف خود در خاندان سلطنتی باز نخواهند گشت

وظایف و مسئولیت‌های آن‌ها از جمله مناصب افتخاری نظامی و قیمومیت سلطنتی، به ملکه بازخواهد گشت

AFP

کاخ باکینگهام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دوک و دوشس ساسکس، به وظایف خود در خاندان سلطنتی باز نخواهند گشت.

ملکه تایید کرده است که آن‌ها «به وظایف و مسئولیت‌های خود که با نقش‌های سلطنتی مرتبط است ادامه نخواهند داد.»

این تصمیم بعد از انجام گفت‌وگوهایی بین هری و سایر اعضای خاندان سلطنتی اتخاذ شده است. وظایف و مسئولیت‌های آن‌ها از جمله مناصب افتخاری نظامی و قیمومیت سلطنتی، به ملکه بازخواهد گشت و بعد او آن‌ها را میان افراد شاغل و فعال خاندان سلطنتی پخش خواهد کرد.

کاخ باکینگهام در این بیانیه اعلام کرد: «دوک و دوشس ساسکس در پیشگاه والاحضرت ملکه تایید کردند که دیگر به عنوان اعضای شاغل و فعال به خاندان سلطنتی بازنخواهند گشت. بعد از مکالماتی با دوک، ملکه نامه‌ای نوشته و تایید کرده است که با کناره‌گیری از کارهای خاندان سلطنتی، دیگر ممکن نیست که آن‌ها به وظایف و مسئولیت‌هایی که ملازم این سبک زندگی است، ادامه دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بیانیه ادامه داد: «مناصب افتخاری نظامی و قیمومیت سلطنتی که بر عهده دوک و دوشس است، به همین دلیل به ملکه بازخواهد گشت تا او آن‌ها را بین سایر اعضای فعال خاندان سلطنتی پخش کند. گرچه همه از این تصمیم آن‌ها ناراحت هستند ولی دوک و دوشس همواره اعضای بسیار محبوب خاندان سلطنتی باقی خواهند ماند.»

این زوج تصمیم خود مبنی بر ترک وظایف سلطنتی را در ماه ژانویه سال گذشته اعلام کردند و گفتند که می‌خواهد زندگی جدیدی را که از نظر مالی از خاندان سلطنتی مستقل است، برای خود کلید بزنند.

آن‌ها در اول آوریل ۲۰۲۰ رسما از نقش خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی بریتانیا کناره گرفتند و از آن زمان، عناوین سلطنتی خود را نیز کنار گذاشتند و از لندن به کالیفرنیا نقل مکان کردند.

سخنگوی دوک و دوشس ساسکس گفت: «همانطور که از کار آن‌ها در مدت یک سال گذشته مشهود است. دوک و دوشس ساکس به تعهد خود برای خدمت به مردم بریتانیا و سراسر دنیا وفادار باقی خواهند ماند و همواره کمک بی‌دریغ خود را به سازمان‌های مختلفی که نمایندگی‌ کرده‌اند، فارغ از عنوان رسمی خود، ارائه داشته‌اند. همه ما می‌توانیم در سراسر زندگی خود به دیگران خدمت کنیم، خدمت به دیگران امری عمومی است.»

از زمان خروج از وظایف سلطنتی، دوک و دوشس ساسکس قراردادهایی را با اسپاتی‌فای و نت‌فلیکس امضا کرده‌اند که تخمین زده می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون پوند ارزش داشته باشد.

دوک و دوشس اخیرا اعلام کردند که در انتظار تولد فرزند دوم خود هستند و سخنگوی آن‌ها گفت که می‌تواند «تایید کند که آرچی به زودی برادری بزرگتر برای کودک آینده آن‌ها خواهد شد.»

این خبرهمچنین بعد از پیروزی مگان مارکل در دعوایی حقوقی برای نقض حریم خصوصی وی علیه نشریه «میل آن ساندی» منتشر شد چرا که این نشریه، نامه دستنویس «شخصی و خصوصی» مگان به پدر غایبش را منتشر کرد.

در بیانیه‌ای که بعد از حکم دادگاه صادر شد، خانم مارکل گفت بی‌نهایت قدردان است که «اتحادیه مسئولیت محدود روزنامه‌ها» برای «کارهای غیرقانونی و غیرانسانی خود مسئول تلقی شده است». او از «روش‌های» به کار گرفته شده در این روزنامه انتقاد کرد و افزود: «آن‌ها مدت‌ها است که به این سبک خود ادامه داده‌اند بدون این که با هیچ عاقبت و جزایی برای کارشان روبه‌رو شوند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی