ترامپ و انتخابات ۲۰۲۴: نظرسنجی‌ها که عالی است

«پس از استیضاح از هر زمان دیگری محبوب‌تر شدم»

ترامپ هنوز بستر جدیدی برای انتشار پیام‌های خود پیدا نکرده است - Michael Reaves / AFP

دونالد ترامپ در نخستین مصاحبه‌‌اش پس از ترک کاخ سفید در ماه گذشته، در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ دوباره به میدان می‌آید یا نه، گفت:«نتایج  نظرسنجی‌ها خیلی عالی است.»

رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، که از دادن تعهدی برای به میدان آمدن به منظور راه‌یابی مجدد به کاخ سفید خودداری کرده، گفت:« استیضاح فقط باعث خواهد شد شمار هواداران من بالاتر برود.»

آقای ترامپ این سخنان را در مصاحبه تلفنی با گریگ کلی از شبکه نیوزمکس گفت. این مصاحبه در چارچوب انبوه برنامه‌های بزرگداشت رسانه‌ای راش لیمبو مجری رادیویی راست‌گرا انجام گرفت که قبل‌تر و در همان روز خبر مرگ وی بر اثر سرطان ریه منتشر شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی که از آقای ترامپ پرسیده شد آیا دوباره در انتخابات شرکت می‌کند، گفت:«۲۴ روز بیش‌تر نگذشته است. هنوز برای حرف زدن در این باره خیلی زود است، اما شکی نیست نتایج نظرسنجی‌ها خیلی عالی است.»

او افزود: «البته پشتوانه عظیمی داریم. هنوز نمی‌خواهم چیزی بگویم، اما پشتوانه عظیمی داریم. دارم آمار نظرسنجی‌ها را می‌بینم که سر به فلک گذاشته است. استیضاح فقط باعث خواهد شد شمار هواداران من بالاتر برود. آمار خیلی عالی است. خیلی بالا است. بالاتر از آمار قبل از انتخابات است.»

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که اکنون و پس از آنکه مجلس سنا در دومین استیضاح بی‌سابقه تاریخی وی نتوانست به محکومیت او رای بدهد، دوباره به سخنرانی‌های عمومی روی آورده است، از فرصت استفاده کرد و از توییتر نیز انتقاد کرد.

توییتر، حساب آقای ترامپ در این رسانه اجتماعی را پس از شورش ششم ژانویه در ساختمان کنگره مسدود کرد و او هنوز بستر جدیدی برای انتشار پیام خود پیدا نکرده است.

آقای ترامپ گفت: «توییتر مثل قبل نیست. به نظر من خیلی حوصله‌سربر شده است و میلیون‌ها نفر دارند از آن بیرون می‌روند. به نظر من مثل قبل نیست. داریم با کسان دیگری مذاکره می‌کنیم و گزینه دیگرهم، ایجاد تارنمای خودمان است. واقعاً در توییتر آزار دیدیم. هر چه می‌گفتم علامت نامطلوب می‌زدند. شرم‌آور بود. توییتر خیلی حوصله‌سربر شده است و دوست نداریم به آنجا برگردیم.»

© The Independent