نادال و سیتسیپاس درجمع هشت تنیسور پایانی مسابقات تنیس آزاد استرالیا

استفانوس سیتسیپاس شرایط متفاوت‌تری را گذراند و بدون انجام مسابقه به جمع هشت تنیسور پایانی راه یافت

رافائل نادال مرد شماره ۲ تنیس جهان - Paul CROCK / AFP

پس از گذشت هشت روز از شروع مسابقات تنیس آزاد استرالیا در شهر ملبورن، رقابت‌ها به اوج حساسیت خودرسید و هشت نفر پایانی مسابقات در قسمت مردان و زنان مشخص شدند.

در مهم‌ترین بازی‌های روز هشتم در قسمت مردان امروز رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره دو تنیس جهان در مقابل فابیو فونینی ایتالیایی قرار گرفت. نادال که از ابتدای مسابقات از ناحیه کمر با مشکل مواجه بود، می‌دانست که کار سختی را مقابل این تنیسور جنجالی پیش رو دارد. نادال در این رقابت بسیار خوب ظاهر شد و با زدن ضربات فورهند و تاپ‌اسپین یا همان ضربات چرخشی سعی در فرستادن توپ به گوشه‌های زمین و خسته کردن فونینی داشت که موفق به انجام این کار شد و ست اول را به راحتی و با نتیجه ۶-۳ پیروز شد.

در ست دوم فونینی نمایش بهتری داشت و در حالی که ۴-۲ در بازی جلو بود، نادال از دو اشتباه او نهایت استفاده را برد و توانست علاوه بر تساوی بازی، ست دوم را نیز ۶-۴ پیروز شود، گرمای زیاد و رطوبت هوا و سرعت زیاد توپ به دلیل نوع زمین مسابقات، باعث شده بود تا فونینی انرژی زیادی از دست بدهد و همین موضوع سبب شد تا نادال ست سوم را راحت‌تر و با نتیجه ۶-۲ پیروز شود و در مجموع بتواند در سه ست متوالی این بازی را به سود خود به پایان برساند.

نادال پس از اتمام بازی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من احساس می‌کنم که بازی خوبی انجام دادم، شما وقتی مقابل بازیکنی مثل فونینی قرار می‌گیرید باید بدانید که آن روز باید تلاش کنید و زیاد بدوید، فونینی بازیکن بسیار باهوشی است و توانایی این را دارد که خیلی سریع جریان بازی را عوض کند. من در ست دوم کمی خوش‌شانس هم بودم و برگشتن به جریان بازی در آن ست کمک کرد تا بتوانم بر کل بازی مسلط شوم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال ادامه داد: «از لحاظ جسمانی شرایط بهتری نسبت به روزهای گذشته پیدا کرده‌ام و از این بابت بسیار خوشحالم. در مسابقه مرحله بعد باید به مصاف سیتسیپاس بروم که در این مسابقات بسیار آماده و با انگیزه کار کرده است، ما در مسابقات زیادی باهم روبه‌رو شده‌ایم اما هر مسابقه شرایط متفاوتی دارد، در حال حاضر فقط به استراحت و تجدید قوا فکر می‌کنم تا فردا بتوانم دوباره با قدرت در زمین تمرین کنم.»

اما استفانوس سیتسیپاس شرایط متفاوت‌تری را گذراند و بدون انجام مسابقه به جمع هشت تنیسور پایانی راه یافت. متئو بریتینی ایتالیایی که در مرحله پیش در رقابت مقابل کارن خاچانوف روس از ناحیه عضلات شکم آسیب دیده بود، با توصیه پزشک از شرکت در مسابقه مقابل سیتسیپاس انصراف داد و به این ترتیب او توانسته است تا با استراحت بیشتر نسبت به نادال در این رقابت حساس در مرحله یک چهارم نهایی ظاهر شود.

از دیگر رقابت‌های مهم در این مرحله می‌توان به برد دو تنیسور روس یعنی دانیل مدودف و آندره روبلف اشاره کرد که با برد مقابل حریفانشان به جمع هشت تنیسور پایانی در قسمت مردان راه پیدا کردند و در این مرحله باید رودرروی یکدیگر قرار بگیرند.

در قسمت زنان نیز اشلی بارتی استرالیایی زن شماره یک تنیس جهان موفق شد تنیسور اهل کشور امریکا را در دو ست متوالی از پیش رو بردارد، بارتی در مرحله بعد باید مقابل موچووا از کشور چک قرار بگیرد و به نظر می‌رسد برای رسیدن به فینال کار آسان‌تری نسبت به دیگر تنیسورها دارد. اما الینا اسویتولینا زن شماره پنج تنیس جهان که از بخت‌های رسیدن به دیدار پایانی بود، نتیجه را در ست سه به حریف گمنامی از آمریکا واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. در حساس‌ترین دیدار این مرحله در قسمت زنان فردا سرینا ویلیامز به مصاف سیمونا هالپ خواهد رفت.

بیشتر از ورزش