لیندسی گراهام: لارا ترامپ جانشین ‌من شود

گراهام می‌گوید، او«نماد آینده حزب جمهوری‌خواه» است

اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ در کنار همسرش لارا - ALEX EDELMAN / AFP

پس از آن که ریچارد بور سناتور جمهوری‌خواه کارولینای شمالی همراه شش جمهوری‌خواه دیگر در جلسه استیضاح رییس جمهور سابق در مجلس سنا رای به محکومیت ترامپ داد، سناتور لیندسی گراهام پیشنهاد داده که پس از بازنشستگی وی در سال ۲۰۲۰، لارا ترامپ، عروس دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، جانشین او شود.

سناتور گراهام روز یک‌شنبه در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: دوست من ریچارد بور تقریباً  نامزدی لارا ترامپ برای کرسی کارولینای شمالی در مجلس سنا و نشستن به جای وی را قطعی کرده است البته اگر خودش دوست داشته باشد وارد میدان شود.

آقای گراهام سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی همچنین گفت آقای ترامپ "پرتوان‌ترین عضو" و "قوی‌ترین نیروی" حزب است و "جنبش ترامپ زنده و پویا است".

خانم ترامپ همسر اریک ترامپ، مشاور پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ و اهل کارولینای شمالی است، گراهام می‌گوید او«نماد آینده حزب جمهوری‌خواه» است.

خانم ترامپ که با لارا لومر نامزد ضداسلام و راست افراطی انتخابات کنگره نیز مبارزه کرده است در مبارازت انتخاباتی ۲۰۲۰ در نقش قائم‌مقام اصلی در کارزار انتخاباتی ظاهر شد. او در آن فصل ناخوشایند کارزار انتخاباتی، ناچار شد تکذیب کند که لکنت جو بایدن را مسخره کرده و گفته است که او دچار افول قوه شناخت شده است.

سناتور گراهام این سخنان را بعد از تبرئه رییس جمهور پیشین در جلسه استیضاح مجلس سنا گفت. اکثریت نمایندگان دو حزب، او را به خاطر تحریک شورش ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه مقصر شناختند اما اکثریت دوسوم لازم برای محکومیت وی به دست نیامد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای گراهام گفت سخنان رییس جمهور سابق "سخنان سیاسی بی‌خطری" بود و هیچ مسئولتی بابت حملاتی ندارد که برای ایجاد اختلال در جلسه تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در کنگره صورت گرفت.

سناتور بور و سناتور بیل کسیدی از لوییزیانا به این دلیل که رای به محکومیت آقای ترامپ دادند بلافاصله توسط شاخه‌های حزب جمهوری‌خواه ایالت‌های‌ خود مورد انتقاد قرار گرفتند.

نمایندگان جمهوری‌خواه اکنون با رییس جمهور سابقی سر و کار دارند که در پی دو بار استیضاح و تبرئه جسارت پیدا کرده است و از هوادارانی وفادار برخوردار است.

آقای ترامپ با صدور بیانیه‌ای در روز شنبه گفت: جنبش تاریخی، میهن‌پرست و زیبای ما یعنی جنبش "دوباره به آمریکا عظمت می‌دهیم" تازه آغاز شده است. در ماه‌های آینده حرف‌های زیادی با شما دارم و می‌خواهم به سفر شگفت‌انگیزمان با همدیگر ادامه دهیم تا عظمت آمریکایی برای تمام مردم ما محقق شود.

آقای گراهام نیز استیضاح را "مقابله با حاکمیت قانون" خواند و گفت "جعبه پاندورا برای رییس‌جمهورهای آینده را باز کرده است."

او افزود : "با چنین سرمشقی اگر جمهوری‌خواهان در مجلس اکثریت پیدا کنند نمی‌دانم کامالا هریس چه طور می‌تواند از چنگ استیضاح بگریزد"، منظور وی در واقع این بود که جمهوری‌خواهان قصد دارند بابت استیضاح آقای ترامپ از دشمنان سیاسی احتمالی‌ خود انتقام بگیرند.

این در حالی است که مارک واکر عضو جمهوری‌خواه کنگره نیز قصد دارد برای کسب کرسی آقای بور وارد میدان شود.

او از حمایت مدیسون کاتورن نماینده جمهوری‌خواه و تازه‌وارد کنگره و مایک هاکبی فرماندار سابق آرکانزاس برخوردار است که هر دو از هواداران سرسخت آقای ترامپ هستند.

واکر روز شنبه بعد از رای‌گیری در توییتر نوشت: رای نادرستی دادی سناتور بور! برای جانشینی ریچارد بور وارد میدان می‌شوم زیرا کارولینای شمالی به قهرمان محافظه‌کار واقعی برای کرسی خود در سنا نیاز دارد.

© The Independent