عقب‌نشینی بیت‌کوین از ۵۰ هزار دلار

آیا قصد دارید این رمزارز را که با اُفت بها مواجه شده، خریداری کنید؟

بهای بیت‌کوین به ۴۵ هزار و ۹۱۴ دلار کاهش یافت - INA FASSBENDER / AFP

روز دوشنبه، ارزش رمزارز بیت‌کوین، در مقایسه با بالاترین بهای آن طی روزهای گذشته، کاهش یافت و سایر رمزارزها نیز این سقوط ارزش را تجربه کردند، این در حالی است که سرمایه‌گذاران از رکورد‌شکنی قیمت این رمزارز تا مرز ۵۰ هزار دلار سود بسیاری به دست آورده‌اند.

بنا به گزارش رویترز، پس از اینکه بهای این رمزارز روز یکشنبه به اوج خود، یعنی ۴۹ هزار و ۷۱۴ دلار رسید، در ساعات تجارت آسیا، با کاهش ۵.۶ درصدی، به ۴۵ هزار و ۹۱۴ دلار سقوط کرد و بهای اتریوم، رمزارز رقیب هم کاهش ۸ درصدی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیت‌کوین پیشتر از این‌‌ها در حاشیه امور سرمایه‌گذاری و تجاری قرار داشت، اما وقتی هفته گذشته، ایلان ماسک بنیانگذار شرکت خودروهای الکتریکی تسلا اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار رمزارز بیت‌کوین خریداری کرده است و این رمزارز را به عنوان واحد خرید و فروش می‌پذیرد، قیمت بین‌کوین ۲۰ درصد افزیش یافت و با ۶۰ درصد افزایش بها در سال جاری روبه‌رو شد.

کریس وستون رئیس تحقیق در کارگزاری «پِپِراستون» ملبورن می‌گوید: «موج شکست‌ناپذیز (سرمایه‌گذاری) از جانب خریداران بزرگ، باعث می‌شود که قیمت این رمزارز همچنان بالا بماند و شاید شاهد این باشیم که یک یا دو صندوق بزرگ این رمزارز را نقد کنند.»

«خوب سوال این است که آیا شما قصد دارید این رمزارز را که با افت بها مواجه شده، خریداری کنید؟ اما این کاهش قیمت حقیقتا چقدر است؟»

علاوه بر سرمایه‌گذاری تسلا، بانک «ملون نیویورک» هم می‌گوید، بخش جدیدی را ایجاد کرده است تا به مشتریانی که مالکیت و نیز تجارت دارایی‌های دیجیتال را به عهده دارند، کمک کند.

بلومبرگ روز گذشته گزارش داد که بازوی سرمایه‌گذاری «مورگان استنلی» در حال شرط‌ بندی روی بیت‌کوین است.

بیشتر از اقتصاد