دکتر فاوچی ماه آوریل را «فصل باز»‌ آمریکا برای دریافت واکسن می‌داند

«فصل باز» به این معنی است که هرکسی در هر گروه‌بندی که باشد می‌تواند واکسن دریافت کند

موجودی واکسن در حال حاضر محدود است و ایالت‌ها گروه‌بندی‌های جمعیتی مختلفی را برای اولویت‌بندی‌های خود در نظر گرفته‌اند-KEVIN DIETSCH / POOL / AFP

دکتر آنتونی فاوچی می‌گوید که ممکن است ماه آوریل، «فصل باز» برای کسانی باشد که می‌توانند واکسن ویروس کرونا دریافت کنند.

مقدار کم و تقاضای بالا برای واکسن کووید-۱۹، دولت‌های محلی و ایالت‌ها را مجبور کرده است تا مقررات سختگیرانه‌ای برای ‌اولویت‌بندی واجدان شرایط دریافت واکسن، در نظر بگیرند.

با افزایش روزافزون واکسن در سراسر کشور، دکتر فاوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، پیش‌بینی کرده است که ماه آوریل، «زمان ثبت‌نام»‌ کسانی باشد که می‌خواهند واکسن بزنند.

دکتر فاوچی صبح پنجشنبه در برنامه «تودی‌شو» شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت:‌ «ما اولویت‌بندی داریم، ۱الف، ۱ب، ۱ج. اگر به طرح و پیش‌بینی نگاه کنید، به نظر من ماه آوریل زمانی است که من اسمش را می‌گذارم «فصل باز.» به این ترتیب که در واقع، هرکسی و همگان، در هر گروه‌بندی که باشند، می‌توانند شروع به دریافت واکسن کنند.»

اما این پیش‌بینی با هشداری برای تمام افرادی همراه است که فکر می‌کنند می‌توانند فورا واکسن بزنند.

او افزود: «احتمالا از نظر منطقی و لجستیک، زدن واکسن چند ماه دیگر طول خواهد کشید.»

پس از آن که دولت رئیس ‌جمهوری جو بایدن، تولید و توزیع واکسن را در اولین هفته‌های دوره ریاست جمهوری او تسریع کرد، او گفت که اکثریت مردم آمریکا تا پاییز ۲۰۲۱ واکسینه خواهند شد.

دکتر فاوچی تصریح کرد که کشور در مسیر درست برای رسیدن به این هدف قرار دارد.

او گفت:‌ «ما می‌توانستیم به هدف که از آن صحبت می‌کنیم، یعنی واکسینه کردن اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور، برسیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موجودی واکسن در حال حاضر محدود است و ایالت‌ها گروه‌بندی‌های جمعیتی مختلفی را برای اولویت‌بندی‌های خود در نظر گرفته‌اند؛ مثلا شهروندان بالای ۶۵ ساله، آموزگاران، و افرادی که دارای بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای هستند که آنان را در خطر بیشتر ابتلا به کووید-۱۹ قرار می‌دهد.

طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا، بیش از ۶۵ میلیون دوز واکسن تاکنون در ایالت‌های آمریکا توزیع شده است و ۴۴ میلیون نفر واکسینه شده‌اند.

جفری زينتس، هماهنگ‌کننده آقای بایدن در امور مربوط به ویروس کرونا، گفت که کشور اکنون میانگین روزانه یک و نیم میلیون دوز واکسن را به افراد تزریق می‌کند، و این امر کشور را در مسیر رسیدن به هدف رئیس‌ جمهوری مبنی بر تزریق ۱۰۰ میلیون واکسن در روز، در صد روز اول ریاست جمهوری او، قرار داده است.

اما وقتی که چندین نوع بسیار مسری ویروس ابتلا به کووید-۱۹ در کشور انتشار یافته است، افزایش واکسن تنها گام لازم برای واکسینه کردن تمامی مردم آمریکا نیست. اعتماد به واکسن نیز باید در میان بخش‌های مختلف جمعیت افزایش یابد.

طبق نظرسنجی خبرگزاری اسوشیتدپرس و مرکز ان‌او‌آرسی برای تحقیقات امور عمومی، حدود یک سوم مردم آمریکا می‌گویند که اگر واکسن در دسترس‌شان باشد، قطعا یا احتمالا واکسن ویروس کرونا نخواهند زد.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۷ درصد از مردم آمریکا می‌گویند که واکسن می‌زنند یا آن را زده‌اند، اما ۱۵ درصد از مردم مطمئنند که واکسن نخواهند زد و ۱۷ درصد نیز گفتند که احتمالا واکسن نخواهند زد. مخالفان واکسن گفته‌اند که نگران ایمنی و تاثیرگذاری واکسن هستند.

طبق این نظرسنجی، مقاومت در میان جوان‌ترها، افراد فاقد تحصیلات پس از دیپلم دبیرستان، آمریکایی‌های سیاه‌پوست، و جمهوری‌خواهان بالاتر بوده است.

این تردید تقریبا دو ماه پس از شروع روند واکسیناسیون به‌چشم می‌خورد.

دکتر فاوچی پیشتر تخمین زده بود که برای رسیدن به امنیت جمعی علیه ویروس کرونا، حدود ۷۰ تا ۸۵ درصد مردم آمریکا باید واکسن بزنند.

هرچند ماه آوریل به معنای «فصل باز»‌ برای کسب شرایط دریافت واکسن برای تمامی آمریکایی‌ها نیست، اعتماد به آن نیز باید ارتقا یابد تا بیشتر مردم، وقتی که واکسن در دسترس‌شان قرار گیرد، مایل به دریافت آن باشند.

© The Independent

بیشتر از جهان