ارسال میلیون‌ها ماسک تقلبی به پرستاران و بیمارستان‌های آمریکایی

این ماسک‌های تقلبی از ماه نوامبر بین کارکنان خط مقدم مبارزه با این ویروس توزیع شده‌ است

توزیع ماسک‌های تقلبی موجب نگرانی کارکنان بیمارستان‌ها و محققان سراسر آمریکا شده است- APU GOMES / AFP

بر اساس گزارش‌های جدید، تحقیقات کارشناسان بر میزان کارایی تجهیزات حفاظتی نشان داده‌‌ است که بیمارستان‌ها و کادر پزشکی سراسر ایالات‌متحده، میلیون‌ها ماسک تقلبی دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ان‌بی‌سی، پرستاران و سایر کارکنان پزشکی ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۰ ماسک‌های ان۹۵ تقلبی گرفته و آن‌ها را بین بیمارستان‌های بزرگ از جمله حداقل ۴۰ بیمارستان در ایالت واشنگتن و کلینیک برجسته کلیولند در اوهایو، پخش کرده‌اند. در برخی موارد، پرستاران از تقلبی بودن ماسک‌ها اطلاع داشته‌اند اما حس کرده‌اند که چاره‌ای جز پوشیدن آن ندارند.

دانیل هیز، پرستار و معاون اتحادیه مرکز پزشکی دانشگاه جرسی شور، به این خبرگزاری گفت: «کارکنان در طول دو ماه و نیم گذشته وحشت‌زده بوده‌اند. آن‌ها جانشان را کف دستشان گرفته‌اند و چاره دیگری نداشتند.» 

بر اساس گزارش‌ها، با بالا رفتن شمار مبتلایان ویروس کرونا در سراسر امریکا، کارمندان کادر پزشکی بیمارستان‌های واشنگتن ۱/۹ میلیون ماسک صورت تقلبی تحویل گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انجمن‌های بیمارستان‌های دولتی و موسسات پزشکی برجسته نیز اذعان کردند که این ماسک‌های تقلبی از ماه نوامبر بین کارکنان خط مقدم مبارزه با این ویروس توزیع شده‌ است.

با این‌که بسیاری از ماسک‌های تقلبی قادر به فیلتر کردن ذرات حامل ویروس کرونا نیستند، طبق آزمایش‌های اخیر، برخی از ماسک‌های پی‌پی‌ای تقلبی، تقریبا به اندازه ماسک‌های ان۹۵ مورداستفاده در بیمارستان‌های سراسر ایالات‌متحده، موثر هستند.

کریس لاوانچی، مدیر مهندسی موسسه ای‌سی‌آر‌ای، گروه غیرانتفاعی آزمایش فناوری پزشکی که اثر ماسک‌های تقلبی را ارزیابی کرد، به خبرگزاری ان‌بی‌سی گفت: «ما داریم سعی می‌کنیم وضعیت را درک کنیم چون به آن اندازه که من فکر می‌کردم سیاه و سفید نیست.» او در ادامه افزود: «من ماسک‌های تقلبی دیگر را هم بررسی کردم. آن‌ها معمولا افتضاح بودند.»

با این‌ احوال، توزیع ماسک‌های تقلبی موجب نگرانی کارکنان بیمارستان‌ها و محققان سراسر کشور شده است. از آن زمان، تحقیقات متعددی در مورد چگونگی ارسال ماسک‌های ان۹۵ تقلبی به کادر پزشکی سراسر کشور انجام شده است.

بر اساس اطلاعات روزانه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (سی‌دی‌سی)، بیش از ۴۶۶ هزار نفر در ایالات‌متحده در اثر همه‌گیری کرونا، جان خود را از دست داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان