انتقاد گراهام از تلاش دموکرات‌ها برای مرتبط کردن ترامپ به «پسران مغرور»

آقای ترامپ بارها تلاش کرده که با محکوم کردن طرفداران برتری نژادی، خود را از آن گروه مبرا کند

سناتور گراهام پس از روز دوم محاکمه استیضاح در گفت‌وگو با خبرنگاران از تلاش دموکرات‌ها برای ربط دادن ترامپ به گروه انتقاد کرد-NICHOLAS KAMM / AFP

سناتور جمهوری‌خواه لیندزی گراهام مدیران جلسه استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا را به تلاش برای مرتبط کردن دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق به گروه راست‌گرای افراطی «پسران مغرور» متهم کرده است.

در جلسه روز چهارشنبه محاکمه استیضاح ترامپ در سنا، مدیران استیضاح مجلس نمایندگان استدلال کردند که خودداری رییس جمهوری سابق از تقبیح آن گروه تندرو، به یورش ششم ژانویه به کنگره کمک کرد.

تمامی اعضای گروه پراد بویز، که معادل فارسی آن پسران مغرور یا سربلند است، مرد هستند و نظریات ضدمهاجرت دارند و سابقه درگیری‌های خشونت‌آمیز در گردهمایی‌های سیاسی را در کارنامه خود دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آشوب ششم ژانویه در کنگره پنج نفر جان خود را از دست داده و چند نفر زخمی شدند. چندین عضو گروه پسران مغرور در جریان آن حمله دیده شده و دست کم هفت تن از آنها در روزهای بعد بازداشت شدند.

سناتور گراهام پس از روز دوم محاکمه استیضاح در سنا در گفت‌وگو با خبرنگاران از تلاش دموکرات‌ها برای ربط دادن ترامپ به گروه انتقاد کرد و نظریه حقوقی آنها را، که ترامپ ارتباط پنهانی با آن دارد، «مهمل» خواند.

نام پسران مغرور پس از نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ برجسته شد، وقتی که دونالد ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا آن گروه را تقبیح می‌کند، خطاب به آنها گفت «کنار بایستید و آماده باشید.»

آقای ترامپ بعد از آن بارها تلاش کرد، با محکوم کردن طرفداران برتری نژادی، خود را از آن گروه مبرا کند.

© The Independent