تفهیم اتهام دو عضو گروه «پسران مغرور» به توطئه در یورش به ساختمان کنگره

بیش از ۱۳۵ تن در ارتباط با یورش به ساختمان کنگره در جریان بررسی استوارنامه‌های انتخاباتی رئیس جمهور بایدن بازداشت شده‌اند

در اولین مناظره ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، کریس والاس، مجری مناظره، ترامپ را دعوت کرد که گروه «پراود بویز» را محکوم کند- Jose Luis Magana / AFP

دادستان‌های فدرال دو عضو گروه راست‌گرای «پراد بویز» (پسران مغرور) را به دلیل مشارکت در یورش به ساختمان کنگره به توطئه متهم کرده‌اند.

دامنیک پزولا و ویلیام پپه در دادگاه‌هایی در واشنگتن دی سی به خاطر مشارکت‌شان در شورش ۶ ژانویه به توطئه، اغتشاش در نظم عمومی، ورود غیرقانونی به ساختمان‌ها یا محوطه‌های ممنوعه و اغتشاش و بی‌نظمی در ساختمان‌ها یا محوطه‌های ممنوعه تفهیم اتهام شده‌اند.

پزولا همچنین به اتهام‌های اضافه ممانعت از ادامه دادرسی، موارد بیشتر اغتشاش در نظم عمومی و یاری رساندن به آن، سرقت از اموال متعلق به دولت ایالات متحده، حمله به افسران پلیس و مقاومت در مقابل آنها، تخریب اموال دولت، و درگیری در خشونت فیزیکی در یک ساختمان ممنوعه متهم شده است.

نیروی‌های انتظامی ایالات متحده همچنین در خانه پزولا در روچستر در نیویورک کتاب‌های راهنمای ساخت بمب را داخل یک فلش درایو پیدا کرده‌اند.

بیش از ۱۳۵ تن در ارتباط با یورش طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، به ساختمان کنگره در جریان بررسی استوارنامه‌های انتخاباتی رئیس جمهور بایدن بازداشت شده‌اند.

این ناآرامی‌ها منجر به مرگ پنج تن از جمله یک افسر پلیس شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«پسران مغرور» یا «Proud Boys» که خود را یک گروه «شوونیست غربی» و نیز «یک سازمان طرفدار غرب برای مردانی که از خلق جهان مدرن شرمنده نیستند» توصیف می‌کند، سابقه‌ای طولانی در درگیری‌های خونین خیابانی با فعالان معروف به «انتی‌فا» (جنبش ضدفاشیزم) دارد. این گروه به علت حضور شمار زیادی از اعضایش در یورش ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، اینک زیر ذره‌بین دادرسان قرار گرفته است. این گروه همچنین اعتراض‌هایی را مبنی بر غیرقانونی بودن انتخاب رئیس جمهوری بایدن به راه انداخته بود.

به گفته ناظران، در طول انتخابات و بلافاصله پس از آن، اقبال به این گروه افزایش یافته است. در این مدت، شمار اعضای گروه تلگرامی آنها شاهد ۱۰ درصد رشد بوده است.

در اولین مناظره ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، کریس والاس، مجری مناظره، ترامپ را دعوت کرد که «پراود بویز» را محکوم کند. ترامپ در پاسخ گفت: «پراود بویز، عقب بروید و کنار [در حال آماده‌باش] بایستید. اما به شما بگویم، یک کسی باید کاری درباره آنتی‌فا و چپ انجام دهد، زیرا این مشکل راستگراها نیست.» اندکی پس از آن، جو بیگز، یکی از سازمان‌دهندگان «پسران مغرور»، از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «پارلر» مطلبی را با عبارت رئیس جمهوری، «عقب بایستید» و «در حال آماده‌باش باشید» به اشتراک گذاشت.

© The Independent

بیشتر از جهان