دختربچه ۹ ساله مبتلا به کووید در خواب جان داد

کودکان معمولا علائم حاد کرونا را بروز نمی‌دهند، اما ممکن است مبتلا باشند

جسد به آزمایشگاهی در دالاس منتقل شد تا مورد آزمایش قرار گیردINA FASSBENDER / AFP

دختربچه ۹ساله پس از آن که جواب آزمایشش به کووید-۱۹ مثبت اعلام شده بود، در خواب جان باخت. 

به گفته اعضای خانواده، دختربچه‌ای ۹ساله در تگزاس سه روز پس از آن که جواب آزمایشش به ویروس کرونا مثبت اعلام شد، به شکل غیرمنتظره در خواب جان باخت. 

به گزارش «تودی» مکنزی گونگورا از اهالی شهر سن‌آنتونیو، روز ۲۹ ژانویه در مدرسه دچار سردرد و دل‌درد شد و همچنین معلوم شد که تب دارد. 

ویکتوریا ساوت‌ورت، خاله ۳۷ساله مکنزی، به تلویزیون «تودی» گفت که مادر کودک او را به مرکز پزشکی بروکی ارتش برد تا مورد آزمایش استرپتوکوک مربوط به گلو، ویروس کرونا و همچنین آنفلوآنزا قرار گیرد. 

به گفته خاله کودک، جواب آزمایش استرپتوکوک و آنفلوآنزا منفی، و جواب آزمایش کووید-۱۹ مثبت اعلام شد. 

خانم ساوت‌ورت به این رسانه گفت که نشانه‌های بیماری در مکنزی خفیف ظاهر شد. او همچنین گفت که مکنزی «هیچ‌گونه مشکل تنفسی نداشت و هیچ مسئله عمده‌ای در میان نبود.» 

عمه مکنزی، اریکا گونگورا که اهل آستین در تگزاس است، نیز به تلویزیون «تودی» گفت: «پزشکان به زن برادرم گفتند که او را به خانه ببرد تا او استراحت کند و تبش را کنترل کند.» 

او گفت که به مادر دختربچه گفته شد که «اگر تب از درجه خاصی فراتر رفت و یا اگر هر مسئله عمده دیگری رخ داد، او را دوباره به بیمارستان ببرند.» 

او افزود: «او در آن زمان، هیچ گونه نفس‌تنگی و یا مسئله تنفسی نداشت.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته خانم گونگورا، در تاریخ اول فوریه مکنزی بعد از این که گفت که شدیدا احساس خستگی می‌کند، زود به رختخواب رفت. 

او گفت: «همسر برادرم بعدا نیمه شب به او سر زد و متوجه شد که دیگر نفس نمی‌کشد و نتوانست نبضش را پیدا کند.» 

گفته می‌شود که خانواده مکنزی درباره هر گونه ابتلا به بیماری زمینه‌ای در او ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند اما گفته‌اند که مکنزی به نسبت سنش، دارای جثه کوچکی بود. 

به خانواده گفته شد تا منتظر اطلاعات بیشتر درباره دلیل مرگ مکنزی باشند. جسد او به آزمایشگاهی در دالاس تگزاس منتقل شد تا مورد آزمایش قرار گیرد. کالبدشکافی هنوز در جریان است. 

خانم ساوت‌ورت به کی‌اس‌ای‌تی گفت: «ما می‌خواهیم بدانیم که چرا او این قدر زود از میان ما رفت.» 

مدرسه محل تحصیل مکنزی در نورت‌ساید تگزاس، در بیانیه‌ای به تلویزیون «تودی» گفته است که همه از شنیدن خبر جان باختن این دختربچه ۹ ساله، «غمگین» شده‌اند. 

آنان گفتند: «خانواده مدرسه ابتدایی اسکاربورو، از فقدان مکنزی گونگورا، دانش‌آموز کلاس چهارم، غمگین شده است. 

در این دوران دشوار، به یاد خانواده او هستیم.» 

خانم ساوت‌ورت به دنبال مرگ مکنزی، یک کارزار جمع‌آوری پول در تارنمای «گو فاند می» ایجاد کرد تا به خانواده او برای پرداخت هزینه دفن و مراسم یادبود کمک شود. در این کارزار که با هدف جمع‌آوری ۳۰ هزار دلار ایجاد شده بود، تاکنون بیش از دو برابر این رقم جمع‌آوری شده است. 

خانواده مکنزی گفته‌اند که او عاشق آشپزی و بازی پوشیدن لباس‌های مبدل، هنر و کاردستی، و فیلم‌های دیزنی بود. 

خاله و عمده مکنزی گفتند مایلند درباره این نکته آگاهی ایجاد کنند که با این که کودکان معمولا علائم سخت بیماری کووید-۱۹ را بروز نمی‌دهند، اما می‌توانند جدی بیمار شوند. 

خانم گونگورا به «تودی» گفت: «والدین مکنزی از تمامی مقررات و دستورالعمل‌هایی که پزشکان ارائه دادند، پیروی کردند و پزشکان نیز از این که چرا مکنزی یکی از کودکانی بود که بر اثر کووید جان باخت، در تعجب هستند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان