پیروزی بزرگان تنیس در روز نخست مسابقات تنیس آزاد استرالیا

بازیکنان بزرگی چون مونفیلس و مارین چیلیچ در قسمت مردان خیلی زود از دور مسابقات کنار رفتند

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان- William WEST / AFP

پس از ماه‌ها انتظار طرفداران تنیس در استرالیا و سراسر جهان و گذراندن دوران قرنطینه اجباری برای بازیکنان، سرانجام مسابقات آزاد تنیس استرالیا کار خود را در شهر ملبورن آغاز کرد.

از نکات مثبت و جالب توجه در این مسابقات حضور تماشاگران با رعایت مقررات بهداشتی است که می‌تواند به جذابیت این مسابقات اضافه کنند. اما به دلیل شرایط این روزهای جهان این مسابقات بدون حضور و مشارکت داوران خط برگزارمی‌شود و مانند مسابقات تنیس آزاد آمریکا که تابستان گذشته برگزار شد، از داور مجازی یا الکترونیکی به جای داوران حقیقی استفاده می‌شود که این موضوع سبب شده است تا اعلام رأی داور اصلی بازی به صورت قاطع باشد و مثل گذشته نیازی به بازبینی دوباره از طریق تصویر ویدیویی نیست.

در روز نخست این مسابقات می‌توان به حذف بازیکنان بزرگی همچون مونفیلس و مارین چیلیچ در قسمت مردان اشاره کرد که خیلی زود از دور مسابقات کنار رفتند. مارین چیلیچ در مرحله اول مسابقات رو در روی دیمیتروف بلغار و خوش فرم و آماده قرار گرفت که در یک رقابت زیبا این دیمیتروف بود که بازی خود را به چیلیچ تحمیل کرد و موفق شد در سه ست متوالی او را شکست دهد و راهی دور دوم مسابقات شود.

در دیگر دیدارهای روز نخست می‌توان به برد دومینیک تیم شانس سوم قهرمانی در این مسابقات در مقابل کوکوشکین از قزاقستان اشاره کرد که موفق شد در سه ست و به راحتی حریف خود را شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات در آخرین مسابقه روز نخست به مصاف ژرمی شاردی از فرانسه رفت و در یک رقابت آسان و تنها در یک ساعت و نیم موفق شد در سه ست متوالی او را از پیش رو بردارد. جوکوویچ که با هشت قهرمانی در این مسابقات رکوردار است به دنبال نهمین قهرمانی و تاریخ‌سازی خود در این رقابت‌ها است.

از دیگر بازی‌های مهم روز نخست می‌توان به پیروزی واورینکا، زورف، شاپووالوف، رائونیچ و شوارتزمن اشاره کرد.

در قسمت زنان نیز بازگشت بیانکا آندرسکو پس از گذشت بیش از یک سال به مسابقات به دلیل آسیب‌دیدگی و پس از قهرمانی در مسابقات آزاد آمریکا در سال ۲۰۱۹ از اتفاقات مهمی بود که با برد او در سه ست مقابل حریفی از کشور رومانی کلید خورد.

سرنا ویلیامز ۳۹ساله که ۲۳ عنوان گرند اسلم را در کارنامه خود دارد، مدتی است از فرم ایده‌آل خود دور شده است و تلاش می‌کند تا با دستیابی به بیست و چهارمین عنوان، خود را به برترین تنیسور در دنیای این رشته تبدیل کند. او موفق شد در یک بازی آسان و در دو ست متوالی که تنها ۵۶ دقیقه به طول انجامید، زیگموند از کشور آلمان را شکست دهد و به دور دوم مسابقات راه پیدا کند.

از دیگر مسابقات مهم در قسمت زنان می‌توان به برد سیموناهالپ و نائومی اوساکا شانس دوم و سوم قهرمانی در دور نخست این مسابقات اشاره کرد.

بیشتر از ورزش