بلیت ۱۰ دلاری برای قرعه‌کشی سفر به فضا

اگر به فضا هم نرفتید، پولتان به مصرف خیر می‌رسد

در این آگهی گفته می‌شود که به ‌قید قرعه یک نفر با موشک اسپیس‌ایکس به سفر فضایی فرستاده خواهد شد-Red Huber/Getty Images/AFP

تبلیغات مسابقه قهرمانی فوتبال آمریکایی، از ‌آگهی‌های تنقلات، نوشیدنی‌ و اتومبیل‌ پا را فراتر گذاشته و امسال یکی از این آگهی‌های تبلیغاتی، وعده سفر به فضا است.

این آگهی مربوط به ماموریت «اینسپریشن۴» است. در این آگهی گفته می‌شود که به ‌قید قرعه یک نفر با موشک اسپیس‌ایکس به سفر فضایی فرستاده خواهد شد.

این بخشی از ماموریتی است که جرد آیزاکمن، میلیاردر آمریکایی، تامین مالی کرده و قرار است اولین سفر کاملا تجاری به فضا باشد.

آقای آیزاکمن هزینه صندلی سه نفر دیگر را که در این سفر به او می‌پیوندند، پرداخت خواهد کرد. یکی از این سه نفر، یکی از مشتریان شرکت پرداخت‌های مالی «شیفت‌ فور پیمنتتس» متعلق به آقای آیزاکمن خواهد بود. دیگری هم یکی از پرستاران بیمارستان تحقیقات کودکان «سنت جود» است که قبلا برگزیده شده است. آخرین نفر هم برنده قرعه‌کشی است. درآمد حاصل از بلیت‌های شرکت در قرعه‌کشی نیز به بیمارستان سنت جود اهدا خواهد شد.

عنوان این آگهی تبلیغاتی برای معرفی ماموریت اینسپریشن۴ در مسابقه قهرمانی فوتبال آمریکایی این است: «به ما بپیوندید».

این آگهی را برایس دالاس هوارد کارگردانی کرده است. افرادی که پشت صحنه هستند خاطرنشان می‌کنند که وی از کودکی شیفته فضا بوده و اپیزودهایی از فیلم «ماندالوریانه» را کارگردانی کرده است. او دختر ران هوارد، کارگردان آپولو ۱۳، است. در این آگهی از آهنگ 'Twinkle, Twinkle, Little Star' ساخته سلست استفاده شده و راوی آگهی، اوکتاویا اسپنسر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای آیزاکمن در بیانیه‌ای درباره آگهی جدید گفت: «ماموریت اینسپریشن۴ به ما فرصتی تاریخی می‌دهد تا علاوه بر کاوش در فضا، بهترین‌ گروه مسافران را برای انجام این ماموریت دور هم جمع کنیم. هدف ما این است که مسافران بازتابی از تنوع ذاتی جامعه ما باشند و همزمان به نیازمندان نیز کمک کنیم. من می‌خواهم از این لحظه برای جلب‌توجه مردم به این نکته استفاده کنم که با الهام بخشیدن به خود و یکدیگر، می‌توانیم مسیر آینده را تغییر دهیم.»

هدف این آگهی تشویق مردم برای خرید بلیت‌های قرعه‌کشی است. در واقع این آگهی دو شانس به افراد می‌دهد تا به سفر فضایی بروند: یک راه از طریق سخاوتمندی و اهدای  کمک‌های خیریه و دیگری از طریق استفاده از محصول جدید آقای آیزاک‌من به نام «شیفت فور شاپ».

به دست آوردن صندلی در پرواز به فضا از راه اهدا کمک، احتمالا ساده‌ترین راه باشد و لازمه آن این است که فرد حداقل ۱۰ دلار به بیمارستان تحقیقاتی کمک کنند. این کمک می‌تواند به صورت آنلاین انجام شود. سقفی برای کمک‌های اهدایی وجود ندارد و هر قدر مبلغ اهدایی بیشتر باشد، شانس برنده‌شدن بلیت هم بیشتر می‌شود.

صندلی دیگری به کسی تعلق می‌گیرد که برای استفاده از سرویس «شیفت فور شاپ» ثبت نام و «یک داستان تجاری الهام‌بخش در توییتر» ارسال ‌کند.

فراتر از انجام یکی از این دو کار، شرایط عضویت نسبتا ساده است. به شرکت‌کنندگان گفته می‌شود که برنده صندلی «باید از نظر جسمی و روانی برای آموزش و پرواز فضایی توانایی لازم را داشته باشد و بتواند از مراکز دولتی مربوطه، مجوز پرواز به فضا را دریافت کند.»

از علاقه‌مندان به سفر فضایی در این ماموریت، خواسته می‌شود به وب‌سایت اینسپریشن۴ مراجعه کنند. دستورالعمل‌ها و شرایط بیشتری برای هر دو صندلی در آنجا شرح داده شده است.

© The Independent

بیشتر از علوم