کمک مالی همسر مدیرعامل جدید آمازون به برنی سندرز

النا جسی در رقابت انتخاباتی بین برنی سندرز و هیلاری کلینتون، ۲۵۰ دلار به ستاد سندرز کمک کرده بود

برنی سندرز از منتقدان سرسخت این غول تجارت الکترونیک است - Jemal Countess / Getty Images via AFP

گزارش شده است که النا جسی، همسر اندی جسی، جانشین تازه مدیرعامل آمازون، به ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری سناتور برنی سندرز در سال ۲۰۱۶، کمک مالی کرده است. آقای سندرز از منتقدان سرسخت این غول تجارت الکترونیک است.

به گزارش «بیزینس اینسایدر»، خانم جسی که یک طراح مد برای ادی بائر و نیز مدیر بازاریابی آمازون است، در رقابت انتخاباتی بین آقای سندرز و هیلاری کلینتون، ۲۵۰ دلار به ستاد آقای سندرز کمک کرده بود. طبق سوابق منتشره مرکز سیاست‌ پاسخگو، وی در همان سال به خانم کلینتون هم کمک‌های مالی اهدا کرده است. او در سال ۲۰۰۸ هم بارها به ستاد باراک اوباما کمک‌های مالی کرده است.

سه‌شنبه گذشته، جف بزوس اعلام کرد که اواخر سال جاری از سمت مدیرعاملی این غول خرده‌فروشی جهانی با ارزش ۱/۷ تریلیون دلار، استعفا خواهد داد. آقای بزوس که ثروتمندترین فرد جهان است، با آقای جسی جایگزین خواهد شد که مدیرعامل «آمازون وب سرویسز» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بزوس در نامه‌ای خطاب به کارمندان خود نوشته است: «من خوشحالم که اعلام ‌کنم در سه ماهه سوم، مسئولیت ریاست اجرایی هیئت‌مدیره آمازون را در اختیار خواهم گرفت و اندی جسی، مدیرعامل شرکت خواهد شد.»

جدیدترین مدیرعامل آمازون، در سال ۱۹۹۷، همان سالی که به این تجارت الکترونیک پیوست، با همسرش النا روشل کاپلان ازدواج کرد.

در حالی که آقای جسی کمک‌های مالی سیاسی خود را به کمیته اقدام سیاسی شرکت آمازون که به هر دو حزب کمک می‌کند، محدود کرده، همسرش به تعدادی از دموکرات‌ها، از جمله منتقد سرسخت آمازون‌، آقای سندرز، کمک مالی کرده است.

آقای سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمانت، در سال ۲۰۱۸ لایحه «استاپ بزوس» را به مجلس سنا ارایه کرد تا از شرکت‌های بزرگ بابت مابه‌التفاوت دستمزدها و خدمات رفاهی‌ که آن‌ها به کارکنانشان نمی‌پردازند، مالیات بگیرد. سندرز در دسامبر سال ۲۰۲۰ در توییتی نوشت: «جف بزوس، ثروتمندترین مرد در قید حیات جهان، در طی ۹ ماه گذشته با سودآوری بی‌سابقه آمازون ۸۳ میلیارد دلار ثروتمندتر شد. همزمان، کارگران آمازون جان خود را برای آماده کردن سفارش‌های تعطیلات به خطر می‌اندازند و از مرخصی استعلاجی و حقوق و دستمزد متناسب محروم‌اند. این طمع زشت باید پایان گیرد.» 

در پاسخ، آمازون این ادعاها را رد کرد و اعلام کرد: «هر کارمندی حداقل ۱۵ دلار در ساعت؛ یعنی دو برابر حداقل دستمزد فدرال، حقوق می‌گیرد.»

مدیرعامل جدید آمازون در سمت جدید، با فشار مداوم اتحادیه‌های کارگری، ادعاهای مربوط به شرایط کاری در این شرکت و فشارهای سیاسی برای نظارت بر مدیریت دارایی آن، روبه‌رو خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان