نیویورک‌تایمز: ناو هواپیمابر نیمیتز به خانه بازمی‌گردد

پنتاگون با توجه به تهدید‌‌های ایران در خاورمیانه ماموریت نیمیتز را تمدید کرده بود

ناو هواپیمابر نیمیتز-elliot Schaudt / US NAVY / AFP

نیویورک‌تایمز در گزارشی از بازگشت ناو هواپیمابر نیمیتز به آمریکا خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در نتیجه افزایش تهدید‌های ناشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه، ماموریت این ناو هواپیمابر را تمدید کرده بود. پنتاگون در توضیح این تصمیم به اطلاعات محرمانه‌ای اشاره کرده بود که از برنامه‌ریزی تهران برای هدف قرار دادن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خبر می‌داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک‌تایمز با اشاره به بازگشت ناو نیمیتز آن را نشانه کاهش تنش‌ها با تهران توصیف کرده است. مقامات پنتاگون هنوز درباره خبر بازگشت ناو هواپیمابر نیمیتز اظهار نظری نکرده‌اند.

این روزنامه آمریکایی می‌نویسد، بازگشت نیمیتز همزمان با اعلام آمادگی آمریکا و ایران برای از سرگیری مذاکرات است. جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا و تیم او مدت کوتاهی پس از ورود به کاخ سفید به این نتیجه رسیده بودند که زمان بازگشت ناو نیمیتز به ایالات‌متحده فرا رسیده است.

این درحالی است که ژنرال مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، هفته گذشته گفته بود که قدرت بازدارندگی آمریکا در منطقه در جلوگیری از حمله‌های احتمالی جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی تحت فرمانش نقش داشته است.

نیویورک‌تایمز در ادامه می‌نویسد، هنوز روشن نیست که آیا آمریکا قصد دارد ناو هواپیمابر دیگری را به منطقه اعزام کند یا خیر.

با این حال انتظار می‌رود نیروهای هوایی آمریکا به اعزام بمب‌افکن‌های بی‌-۵۲ به طور دوره‌ای ادامه دهد.