روایت احمد توکلی از نقش «جن‌گیر»ها در تصمیم‌گیری مسئولان

«غسال مصباح یزدی، یک ابَر بدهکار بانکی است که روحانیون سرشناس را در خانه خود غسل می‌دهد»

احمد توکلی از پرداخت خمس چهل میلیارد تومانی خبر داد - عکس از مهر

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نفوذ جن گیرها در تصمیم‌گیری‌های مسئولان، در یادداشتی گفت: «متأسفانه جن‌گیرها و کهانت ورزان فاسد در سال‌های اخیر در اتخاذ تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان و سرشناسان داشته‌اند.»

توکی افزود: «افرادی که در لباس تاجران خیّر و متدیّن به دنبال نفوذ بر علما و مسئولان هستند فارغ از آنکه، کار خیری که از عایدی غصب املاک دیگران یا اجاره موقوفات به ثمن بخس صورت گیرد را چه سود، حتی اگر نگهداری از صدها کودک معلول یا ساخت حوزه‌های علمیه باشد و بدتر آنکه پای چنین افرادی را به تمشیت امور در آستان مقدس علی بن موسی الرضا نیز باز نماید».

او در ادامه در مورد پرداخت خمس‌های کلان توسط برخی افراد فاسد به مراجع تقلید، مدعی می‌شود که آیت‌الله خمینی فریب این افراد را نمی‌خورد و می‌گوید: «البته امام چون جمع‌شدن ثروت‌های افسانه‌ای را از راه صحیح آسان نمی‌دید، وقتی فردی در این بازار کساد ۴۰ میلیارد تومان خمس می‌آورد از خودش می‌پرسید منبع کسب او چیست.»

توکلی همچنین به پرداخت وجوهات شرعی کلان از سوی شهرام جزایری، از مفسدان پیشین نظام اقتصادی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «همان شهرام جزایری که معدود وعاظ مشهوری به وجوهات کلان او دست رد نزدند و منشأ آن برایشان سؤال نشد! همان‌ها که حتی پس از صدور حکم وی هم از خیرات و مبراتش به نیکی یاد می‌کردند و هرگاه مسئولیت داشتند برای نجات ثروتمندان نابکارِ زرپرست، قضات را تحت‌فشار قرار می‌دادند.»

شهرام جزایری در سال ۱۳۸۱ به اتهام اخلال در نظام اقتصادی دستگیر شد و بعداً از این اتهام تبرئه شد. او ادعا کرده بود که به بیت علی خامنه‌ای، کروبی، محمدرضا خاتمی، هادی خامنه‌ای، الیاس حضرتی و ۶۰ نماینده دیگر مجلس پول داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های کاظم صدیقی، امام‌جمعه تهران که گفته بود «موقع غسل، میت چشمانش را گشوده و نگاهی مهربانانه به غسال انداخته است» اظهار داشت، غسال آیت‌الله مصباح یزدی، یک ابر بدهکار بانکی است که جنازه‌ روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد.
او تأکید می‌کند که غسّال آیت‌الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت‌الله حق‌شناس است.

اگرچه کاظم صدیقی پس از این اظهارات ناچار شد تا عذرخواهی کند. از آن زمان بسیاری از نزدیکان حکومت مسئولیت چنین روایتی را برعهده غسال دانستند و نقل‌قول این‌چنین «واعظ ویژه رهبر جمهوری اسلامی» را، مورد نقد قرار ندادند.

در واکنش به این روایت، علی مصباح یزدی فرزند محمدتقی مصباح یزدی گفت که اظهارات احمدتوکلی اشتباه و این اطلاعات غلط است. فردی که مدنظر ایشان و دیگران است غسال حاج آقا نبودند.

طی ماه‌های گذشته، وبسایت نشر آثار علی خامنه‌ای وابسته به دفترش، مجموعه عکس‌هایی از مراسم‌های عزاداری در «حسینیه امام خمینی» منتشر کرد که در آن علی خامنه‌ای به‌تنهایی در این سالن بزرگ نشسته و کاظم صدیقی با فاصله بسیار زیاد برای او روضه خوانده است.