۲۰۰ نیروی اعزامی گارد ملی به ساختمان کنگره به کرونا مبتلا شدند

حدود ۲۶ هزار نیروی گارد ملی از تمام ۵۰ ایالت‌ آمریکا برای تامین امنیت مراسم تحلیف به کاخ کنگره اعزام شده بودند

وقوع شورش‌ها باعث شد بی‌ثباتی امنیت ساختمان کنگره آشکار شود و از آن پس نیروهای گارد ملی زیر ذره‌بین بوده‌اند  -  SAMUEL CORUM / GETTY IMAGES VIA AFP

بنا بر گزارش مجله وال‌استریت، جواب آزمایش کرونای حدود ۲۰۰ نیروی اعزامی گارد ملی ایالات‌متحده به ساختمان کنگره برای مراسم تحلیف، مثبت شده است.

پس از آن که آشوبگران هوادار ترامپ در ششم ژانویه به ساختمان کنگره حمله کردند، حدود ۲۶ هزار نیروی گارد ملی از تمام ۵۰ ایالت‌ آمریکا برای تامین امنیت به محل مراسم تحلیف اعزام شدند و حالا مقامات نگران هستند که کار کردن تنگاتنگ و اقامت در مکان‌هایی محدود و سربسته، باعث گسترش بیماری شده باشد.

مقامات وزارت دفاع ایالات‌متحده به مجله وال‌استریت گفتند که تمامی نیروهای گارد ملی را قبل از اعزام به ساختمان کنگره غربالگری کرده بودند ولی از همه آزمایش نگرفته‌اند. این در حالی است که تا پایان ماه جاری میلادی و شروع به کار دولت جدید، حدود هفت هزار سرباز گارد ملی همچنان در واشنگتن دی‌سی باقی خواهند ماند.

وقوع شورش‌ها باعث شد بی‌ثباتی امنیتی ساختمان کنگره آشکار شود و از آن پس نیروهای گارد ملی زیر ذره‌بین بوده‌اند. رئیس پلیس پیشین ساختمان کنگره که بعد از آشوب‌ها استعفا داد، در مصاحبه با واشینگتن پست گفت که قبل از وقوع شورش بارها از گارد ملی کمک خواسته است اما آن‌ها به درخواست وی توجه نکردند؛ در حالی که مقامات می‌گویند از گارد ملی هیچ کمکی درخواست نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از وقوع این حملات، حضور گسترده نظامیان همچنان جنجال‌آفرین بود. مقامات امنیتی فدرال در آستانه مراسم تحلیف، ۱۲ تن از افراد نیروی گارد ملی را به اتهام داشتن دیدگاه‌های افراطی و ارتباط با گروه‌های شبه‌نظامی، از نیروهای مستقر در ساختمان کنگره حذف کردند.

به محض مستقر شدن گارد ملی در واشینگتن، انتشار عکس‌هایی از آنان که نشان می‌داد چطور به ‌صورت انبوه در بخش‌هایی بسته و تنگ و حتی یک توقفگاه بسیار سرد خودروها، کار و استراحت می‌کنند، موجی از خشم در میان نمایندگان مجلس برانگیخت و توضیحات ضد و نقیض مقامات گارد ملی و پلیس ساختمان کنگره را در پی داشت.

سناتور کایرستن ساینما نوشت: «این رفتار با زنان و مردانی که حافظ ایمنی و امنیت ساختمان کنگره هستند واقعا توهین‌آمیز، شرم‌آور و ظالمانه است. باید جبران کنیم. باید پاسخ بدهند چطور چنین چیزی اتفاق افتاده است.»

«صدها سرباز گارد ملی را در توقفگاه‌ خودروهای مجلس سنا مستقر کرده‌اند تا هم دود اگزوز تنفس کنند هم به کووید مبتلا شوند. گوشه‌ای از داستان را می‌بینید» (آلکس هورتون- ۲۲ ژانویه ۲۰۲۱)

خانم آلکساندریا اکازیو- کورتز، نماینده کنگره هم پیشنهاد داد که سربازان در دفترهای‌ نمایندگان بخوابند یا غذا بخورند.

این انتقادات باعث شد تا گارد ملی، محل استراحت نیروهای خود را به درون ساختمان کنگره بازگرداند اما توضیحات آن‌ها در مورد این که چه کسی ابتدا دستور داد نیروها در بیرون از ساختمان استراحت کنند، با توضیحات پلیس ساختمان کنگره همخوانی نداشت.

نیروهای گارد ملی تنها افرادی نبودند که در ماجرای شورش باعث شیوع سریع بیماری شدند. بسیاری از خود آشوبگران نیز ماسک بر ‌صورت نداشتند و تنگاتنگ همدیگر ایستاده بودند. حمله به ساختمان کنگره باعث شد تا نمایندگان نیز تا پایان آشوب در مکان‌هایی سربسته پناه بگیرند و جواب آزمایش کرونای دست‌کم سه تن از آن‌ها نیز بعد از شورش، مثبت شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان