استیون میلر در اولین توییت خود به برنامه مهاجرتی بایدن حمله کرد

جو بایدن به محض استقرار در دفتر ریاست‌جمهوری، فرمان ممنوعیت مهاجرت از چندین کشور مسلمان را لغو کرد

استیون میلر، مشاور ارشد سابق دولت، در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ - SAUL LOEB / AFP

استیون میلر، مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ، در اولین توییت خود پس از روی کار آمدن بایدن، به سیاست مهاجرتی او حمله کرده است.

آقای میلر این توییت را پس از آن نوشت که رئیسش کاخ‌سفید را ترک کرده و آقای بایدن به عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده قسم یاد کرده است.

آقای بایدن به محض استقرار در دفتر ریاست‌جمهوری، فرمان ممنوعیت مهاجرت از چندین کشور مسلمان را که دونالد ترامپ برقرار کرده بود، لغو کرد و جلوی اختصاص بودجه به ساختن دیوار مرزی در جنوب این کشور را هم گرفت.

آقای میلر توییت کرد: «امروز [بایدن] مدعی شد رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها است. معلوم نیست با باز کردن مرزها به روی نقاط تروریست‌پرور جهان و صدور فرمان عفوعمومی به این بزرگی یا جلوگیری از احداث موانع امنیتی در مرزهای جنوب غربی کشور، چه خدمتی به همه آمریکایی‌ها می‌کند.»

آقای بایدن می‌خواهد برنامه‌ای برای مهاجرت تدوین کند تا به ۱۱ میلیون نفری که مدارک شناسایی آمریکایی ندارند حق شهروندی اعطا شود.

بسیاری از سیاست‌های سفت‌وسخت مهاجرتی، از جمله جداسازی خانواده‌ها، در دولت ترامپ، کار آقای میلر بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاربران توییتر هم به سرعت بابت سیاست‌هایی که در چهار سال گذشته و به یاری آقای میلر وضع شده بود، به او حمله کردند. مهدی حسن، تحلیل‌گر مسائل سیاسی، توییت کرد: «شما به حمله تروریستی به کنگره کمک کردید و دستور دادید کودکان را از والدینشان جدا کنند.»

نادا باکوس، تحلیل‌گر سابق سیا، نیز نوشت: «نمی‌توانید در پوشش امنیت ملی، نژادپرستی را ترویج کنید. او اولین نژادپرست نیست ولی باید آخرین نفر باشد.»

© The Independent